Importanța strategiei de marketing în viața unui business de succes

Publicat pe 24 Iulie 2017
Conceptul de strategie în decursul istoriei a avut un impact major asupra tuturor realizărilor și schimbărilor importante în culturile lumii. Sun Tzu în cartea Arta Războilui spunea că șansa reală de a ieși dintr-o bătălie victorios nu este a celui care are cea mai bună pregătire pe teren ci a celui a cărui strategie bate strategia inamică.

În zilele noastre am structurat acest concept și l-am rafinat până la un nivel în care orice activitate a companiilor fac parte dintr-o strategie bine pusă la punct. Fie că vorbim despre un brand sau despre o campanie de promovare, strategiile gândite pe durate îndelungate și clar formulate sunt imperios necesare pentru a aduce rezultatele dorite. 

În domeniul marketingului o strategie bună este formulată de preferat pe minim 5 ani, aceasta aducând rezultatele scontate de termen lung. O strategie de brand sau de campanie nu este deloc un task ușor sau simplu. Timpul și resursele pe care le solicită o strategie de brand trebuie să fie flexibil și dispus mereu la schimbări însă, dozvoltarea businessului și impactul în rezultate nu vor întârzia să apară. Strategia de marketing răspunde la o serie de întrebări care ating o serie de pași exacți în dezvoltarea oricărui business. În acest articol vrem să vă vorbi despre doar 5 praguri importante din acest proces.

1. Contextul – care este locul business-ului în plan local și național? (piață, domeniu, dezvoltare)

2. Misiunea – ce beneficii vrea compania ta să aducă dezvoltării locale/naționale/globale?

3. Obiectivele – ce vreau într-un mod practic să împart structurat și clar formulat dorințele din agenda de activitate a companiei?

4. Tacticile – cum vreau să aduc la realitate ce mi-am propus în obiective? Aici intră mai excat modalitățile și canalele prin care vreau să comunic.

5. Evaluarea – presupune stabilirea unor indici de măsurare a rezultatelor pentru stabilirea acțiunilor care au ajutat la atingerea obiectivelor.

De la structurarea și dezvoltarea ideilor și valorilor care definesc compania până la acțiunile practice și evaluarea acestora sunt o serie de pași oferă imaginea de ansablu clară oferind un avantaj în comparație cu alte companii.

În general tentația multor companii este să treacă o bună parte acești pași, trecând direct în sectorul de tactici și execuții, excluzând baza teoretică și contextuală crucială pe care aceasta o are. În acest caz preponderent se regăsesc companiile mici și care sunt abia la început de drum care își doresc locul în piață și doresc rezultate rapide.

Echipa agenției Limonade lucrează în zona de strategie de marketing și consultanta pentru construirea unei identități solide și consolidate a brandurilor.

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →