INTERVIU – Răzvan Vasile: Ana Are doar fructe, sănătate din natură și poftă de viață

Publicat pe 16 Decembrie 2019
Răzvan Vasile, CEO SC Natura SRL, vorbește într-un interviu despre valorile brandului Ana Are, programele derulate pentru educarea consumatorilor, alimentarea cu fructe proaspete a elevilor în școli și despre obiectivele propuse.

Reporter: Cum a apărut brandul Ana Are? 

Razvan Vasile: Brandul Ana Are a apărut dintr-o puternică legătură emoțională a domnului Daniel Guzu cu pământul Vrancei. Este strâns legat de amintirile vii din copilaria dânsului, când munca pământului alături de bunicul său îi aducea o mare bucurie. Numele este simplu, însă puternic, recunoscut în folclorul românesc, utilizat în literatura noastră, în legătură cu glasul pământului și în foarte strânsă conexiune cu fructele. Ana are mere… propoziție deja consacrată în abecedarul românesc.

 “Încă de când eram copil, bunicul mă lua cu el când făcea vinul şi când culegea merele. Îmi plăcea să stau cu el şi să-l ascult vorbind despre natură, fructe, vin şi pasiune. Am moştenit pasiunea de la el, iar mai târziu m-a prins glasul pământului. Glasul unui pământ bogat, darnic, încărcat cu energia izvorâtă din Munţii Vrancei. Parafrazându-l pe Marin Sorescu – ‘şi pentru că toate acestea trebuiau să poarte un nume, un singur nume’, le-am spus ANA ARE” – Daniel Guzu.

Rep.: Care sunt valorile și ce își propune brandul Ana Are?

R.V.: Ana respectă natura, valorifică generozitatea acesteia, încearcă să elimine poluarea industrială. Ana își dorește să ofere oamenilor fructe și sucuri de calitate produse în România, să le ofere copiilor noștri o lume colorată, sănătoasă și gustoasă. Ana susține un stil de viață sănătos, iar prin sucurile naturale vrea să aducă acest stil mai aproape de oameni. Fructele alese, atent culese, alături de liniile tehnologice performante asigură un aport ridicat de vitamine și nutrienți produselor Ana Are. În puține cuvinte, Ana vrea să le aducă oamenilor ABC-ul sănătății.

Rep: Ce produse are în portofoliu brandul și din cadrul cărei companii face parte?

R.V.: Ana are o livadă plină de fructe suculente, altfel spus, o mulțime de vitamine din fructe proaspete și derivate ale acestora. Fructe proaspete, sucuri presate la rece cu pasteurizare la cald ambalate in bag in box 3l și carton aseptic 1L si 0.2L, sucuri și smoothie presate la rece și procesate la temperaturi foarte ridicate pentru a conserva și mai bine vitaminele și nutrienții din fructe, oțet din mere sau chiar oțet balsamic din mere, urmând și multe alte produse. Brandul Ana Are este parte din Natura SRL, companie ce deține și brandul Domeniile Panciu, sub care se produce o varietate de vinuri liniștite și spumante obținute cu grijă prin procese tehnologice performante pentru o calitate ridicată. Pe lângă acestea, compania mai produce și oțet din vin și otet balsamic din vin, precum și cidru din mere românești.

Rep: Care sunt motivele pentru care livezilor de la Țifești mai sunnt cunoscute sub denumirea de ”Paradisul din Vrancea” sau de ”Micul Colț de Rai”?

R.V.: Trebuie să vezi ca să poți înțelege și să trăiești acest sentiment de liniște, pace și bucurie. Localitatea Țifești este situată pe treptele piemontane ale Subcarpaților de curbură, în mijlocul viilor care formează Podgoria Panciu. Scăldat în apele Putnei la vest și cele ale Șușitei, la est Dealul Sârbilor, este un paradis al viței de vie unde se produc unele dintre cele mai bune vinuri albe din estul Europei, precum și al livezilor de fructe din care se produc sucurile de calitate ridicată Ana Are.

Rep: Sunteți recunoscuți pentru instalațiile ultramoderne, de irigare, producție, îmbuteliere și de depozitare a sucurilor naturale.

R.V.: Avem livezi în sistem hyperintensiv – deși termenul are o conotație industrială, producția se face cu un desăvărșit respect pentru natură și calitate. Productivitatea rezultă din aplicarea rezultatelor cercetării de specialitate efectuată de cele mai prestigioase institute europene și investiția în infrastructură. Apoi fertirigare individuală pentru fiecare pom, cel mai eficient tunel de congelare, celule de congelare și păstrare în atmosferă controlată – capacitate de peste 2500 tone.

Rep: Descrieți-ne conținutul produselor Ana Are.

R.V.: Ana Are poftă de viață pe care o investește în crearea sucurilor 100% naturale, are doar fructe alese atent culese, nimic în plus sau în minus – fără zahăr adăugat, îndulcitori și fără conservanți. Ana are poftă de viață și doar fructe. Pofta ei de viață o împărtășește și consumatorilor ei, cei de la orașe, fiind astfel modul ei delicios de a ne aminti că natura ne înconjoară oriunde, că suntem parte din ea. Doar fructe, pentru că doar fructe se află în produsele noastre, pline de vitamine, antioxidanți, minerale, altfel spus, doar sănătate direct din natură.

Rep: Este consumatorul român instruit să facă diferența între un suc cu natural și cel contrafăcut?

R.V.: Este vorba în primul rând de doua categorii diferite de suc, cele din concentrat – nu neaparat contrăfacute – și cele care sunt doar din fructe, fără urmă de concentrat de suc. O parte considerabilă dintre consumatorii români nu sunt conștienti de aceste diferențe, și pe bună dreptate le este dificil să facă diferența atâta timp cât nu sunt semnalizate la raft diferențele, ambalajele prezintă în mod generic fructe sau lichidul care provine din fructul proaspăt stors, chiar dacă acesta conține și o mare parte de suc concentrat, zahăr sau conservanți. Însă credem cu tărie că sunt din ce în ce mai mulți consumatori care încep să se autoeduce în acest sens, să fie interesați de un stil de viață sănătos, să fie atenți la lista ingredientelor produselor pe care aleg să le consume, etc. Ana va încerca să aduca în fața consumatorilor săi atributele sale esențiale, doar fructe și nimic în plus sau în minus.

Rep: Piaţa de sucuri naturale din România a înregistrat o dezvoltare puternică în ultimii ani prin creșterea susţinută a consumului. Care este actualmente cererea de sucuri Ana Are pe piața românească?

R.V.: Deși suntem printre primii jucători din categorie, potențialul brandului este încă neexploatat. Avem creșteri considerabile în fiecare an. Creștem și prin diversificarea portofoliului: am introdus în urmă cu nici 6 luni ambalajul de carton aseptic (avem cel mai larg portofoliu din piață). Acum ne pregătim să lansăm produse raw – sucuri și smoothie – sucuri presate la rece și procesate ulterior prin HPP (High Pressure Processing), ceea ce face ca produsul să fie proaspăt, cu un mai mare aport de nutrienți și vitamine ținând cont că nu mai trece prin procedee de pasteurizare, fiind totuși valabil pentru o perioadă mai îndelungată, de 30 zile. De menționat că suntem singura companie producătoare de suc presat la rece și prin HPP care deține acest utilaj în fabrica noastră din Vrancea (alți producători apeleaă la HPP în străinătate). Urmează și alte noutăți, iar pentru 2020 urmărim să dublăm volumele totale puse în piață.

Rep: Intenționați să pătrundeți și în piața din străinătate cu produsele Ana Are?

R.V.: Da, ne dorim ca în viitor să exportăm produsele Ana Are și în alte piețe, să ne putem mândri cu calitatea unui produs autentic românesc, realizat în țara noastră, care poate să se așeze cu ușurință lângă branduri recunoscute internațional.

Rep: Ana Are a câștigat recent licitația pentru alimentarea cu fructe proaspete pentru elevi în școli.

R.V.: Este un lucru remarcabil că putem să oferim mere româneștis cu gust autentic elevilor. Livrăm în acest moment în județul Iflov și este un început de drum pentru noi cu intenția să devenim un furnizor pe termen lung și constant în unitățile școlare din România. În acest sens ne-am depus intenția și documentația aferentă procesului de licitiție în mai multe județe din arii geografice diferite. Avem producție suficientă, de foarte bună calitate și capacități de sortare/depozitare /livrare care satisfac și cele mai exigente cerințe.

Rep: Având în vedere că sunteți un brand pur românesc cu înalte standarde de calitate, cum se desfășoară lupta cu brandurile mari internaționale?

R.V.: Competiția dintre noi este pe spațiu la raft, vizibilitate și share of voice – efortul nostru este substanțial mai mare pentru atingerea unui rezultat similar. Lupta va fi câștigată în momentul în care vom reuși să comunicăm suficient de intens și explicit consumatorilor, iar aceștia vor ajunge să guste produsele noastre.

Rep Ce își propune brandul Ana Are pentru următorii ani?

R.V.: Să devină cel mai apreciat brand de sucuri naturale în România. Focusul nostru este pe dezvoltarea prezenței în retail, iar până la sfârșitul anului vrem să ajungem pe rafturile tuturor retailerilor internaționali și a lanțurilor de magazine deținute de antreprenori locali. Horeca devine o prioritate pentru anul 2020. Întărirea unui produs în piață se realizează și prin asigurarea disponibilității acestuia într-un număr cât mai mare de puncte de vânzare. Sucurile se găsesc în sortiment complet în rețele internaționale de retail, precum și în retailul tradițional prin intermediul partenerilor noștri de distribuție. Atingem peste 10.000 de puncte de vânzare în acest moment și avem intenția să dublăm numărul în următoarele 6 luni.

https://www.youtube.com/watch?v=DAQ6IsAGCcU&feature=emb_title


ASOCIATIA BUSINESS MEDIA CLUB

Asociatia Business Media Club  este conformă unui mediu în continuă schimbare, experimentat în a construi povesti frumoase și eficiente pentru consumatorii din ce în ce mai exigenți care vor...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →