Istoria celor mai valoroase branduri sport din lume

Publicat pe 13 Noiembrie 2020
Industria brandurilor sport adună anual sute de milioane de dolari la nivel mondial. Unele mărci sunt atât de populare încât vând, în orice colț al lumii, de la articole de îmbrăcăminte și încălțăminte, accesorii și până la parfumuri sau echipamente complete pentru diverse sporturi. Unele nume s-au remarcat de-a lungul deceniilor ca fiind cele mai valoroase din lume, atât ca încasări cât și ca popularitate.

În mod cert, ai în garderobă un trening Nike, o pereche de sneakers damă Adidas sau ți-ai achiziționat echipamentul de mers la sală de la Puma. Cel mai probabil prin casă ai și vreun rucsac Puma. Ce știi despre aceste nume? Că sunt cunoscute la nivel mondial, cel mai probabil. Pe nișa de sport, lider detașat este brandul Nike, care ar fi evaluat la aproape 35 de miliarde de dolari.

  • Nike 

Nike este brandul la care oricine apelează, atunci când are nevoie de articole sport, de la hanorace, pantofi de alergat, geci, o șapcă sau vreun rucsac. Marca Nike este, în 2020, una dintre cele mai valoroase din lume, arată un raport al companiei Brand Finance, care analizează 500 dintre cele mai puternice branduri din lume, din toate sectoarele de activitate. În industria modei, Nike este lider, și, în top 500, se situează pe poziția 40 cu o valoare de 34, 8 miliarde de dolari.

Istoria Nike începe în 1971, atunci când Phil Knight a creat un brand cu numele zeiței grecești a victoriei. În 1968, fondatorul avea deja planul și alte idei de denumiri, precum Falcon sau Dimension Six. Până în '71, atunci când a apărut oficial Nike, brandul s-a numit „Blue Ribbon Sports” și a început cu o investiție de 50 de dolari în încălțăminte pentru atleți, având drept inspirație modele produse în Japonia. În primul an de afacere, fondatorul a încasat 8.000 de dolari, așa că, până la o afacere în toată regula, n-a fost decât un singur pas. În anii ce au urmat, Nike și-a găsit și un slogan, la fel de popular astăzi precum denumirea brandului- “Just do it”-și a ajuns să vândă în toată lumea articole sport de miliarde de dolari.

  • Adidas

Un alt brand de sport cunoscut pe întreg mapamondul este Adidas, celebru prin simplul fapt că numele său apare pe echipamentele a 350 de echipe din diverse sporturi. În zilele noastre, Adidas valorează 7,3 miliarde de dolari și este al doilea cel mai mare producător de articole sport, după Nike.

Istoria sa începe la finalul anilor '40, în Germania, atunci când doi frați, Adolf și Rudolf Dassler, n-au căzut de acord cu privire la modul în care urmau să gestioneze afacerea cu încălțăminte pe care o aveau împreună. Așa au decis să meargă în paralel cu două branduri ce aveau să scrie istorie. Unul dintre ele este Adidas, deținut de Adolf și al cărui nume vine de la “Adi Dassler”. Compania a fost înființată în vara anului 1949 și s-a numit, la început, Adidas AG, iar renumele și l-a câștigat rapid după ce tot mai mulți sportivi de la acea vreme au început să poarte echipament Adidas. În 1954, la Campionatul Mondial de Fotbal, naționala Germaniei a purtat primele ghete cu crampoane detașabile, semnate de Adolf Dassler, adică Adidas. Expansiunea brandului a fost fulminantă, căci producția de încălțăminte de fotbal a fost precedată de alte articole sportive ce au propulsat brandul Adidas în topul celor mai populare din lume.

  • Puma

De celălalt Dassler, fratele celui care a creat brandul Adidas, se leagă o altă marcă de prestigiu în sport. Puma. Firma a luat ființă tot la finalul anilor '40 și s-a numit inițial “Ruda”, de la Rudolf Dassler. Ulterior, a fost redenumit “Puma” și, sub acest nume, avea să cunoască succesul cu un model de ghete de fotbal cu crampoane, ce purta numele de “Super Atom”. De altfel, „Super Atom” a fost primul produs cu o faimă uriașă în rândul fotbaliștilor din Germania. Câțiva ani mai târziu, Puma vine cu o variantă îmbunătățită a celebrelor ghete, denumită „Puma Brasil”. În celelalte decenii, Puma avea să intre pe piață și cu alt gen de articole sportive, evidențiindu-se tot mai mult logo-ul care înfățișează, și în zilele noastre, o panteră.

Cele trei mărci au în spate firme cu cifre de afaceri cu multe zerouri așa că nu e de mirare că ocupă primele poziții în clasamentele celor mai puternice branduri din lume.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!