Mai contează SEO pentru marketing atunci când Google fură clicurile?

Publicat pe 5 Septembrie 2022
Google își propune să ofere utilizatorilor cele mai bune rezultate cât mai repede posibil, dar, în același timp, dorește ca utilizatorul să rămână în fidel serviciilor Google cât mai mult timp posibil.

Google se străduiește să ofere răspunsuri celor care caută, fără ca acestia să acceseze paginile web din rezultate.

De aceea, cantitatea de răspunsuri fără clic pe paginile cu rezultate ale motorului de căutare pare să crească în fiecare zi.

Căutările fără clic - Zero Click Searches - sunt interogări din motoarele de căutare precum Google sau Bing care nu vă trimit către un site web parte dintr-un rezultat organic al căutării. Aproximativ 50% dintre căutări se termină în prezent fără un clic pe un rezultat organic.

Între timp, marketerii lucrează din greu pentru a-și îmbunătăți clasamentul pe paginile cu rezultate ale motoarelor de căutare, deoarece doresc ca cei care caută să facă clic pe conținutul lor.

Având în vedere aceste obiective aparent opuse, mai are sens să investim în SEO?

Raspuns scurt : DA.

O perspectivă asupra motivului pentru care SEO contează în strategia de marketing prin conținut și cum să vă ajustați abordarea pentru această eră a răspunsurilor instantanee.

Nu gândi scurt

Google oferă răspunsuri instantanee la întrebări scurte, satisfăcând foarte rapid interogările cu intenție de fapt. Deci o strategie SEO bazată pe conținut care oferă răspunsuri scurte nu va funcționa.

Dar o strategie SEO bazată pe conținut care oferă răspunsuri detaliate și lungi la întrebări mari funcționează excelent.

Atrage atenția cu metadate

Chiar dacă majoritatea căutărilor nu se termină cu un clic, conținutul tău poate atrage atenția asupra SERP.

Aici metadatele contează cel mai mult. Asigurați-vă că rezultatele care apar pe Google sunt rezultatele pe care oamenii le caută. Răspundeți la întrebări direct în meta descrierile dvs. sau oferiți-le oamenilor un motiv bun pentru a face clic și a afla mai multe.

Stârnește curiozitatea

Trebuie să ne străduim să creăm conținut la care Google nu poate răspunde. :) 

Între timp, trebuie să ne asigurăm că oferim suficientă intrigă și interes pentru ca oamenii să poată tânji pe micul nostru fragment și apoi să facă clic pentru că sunt curioși.

Concentrează-te pe cealaltă jumătate

Să fim sinceri: scopul final al Google este de a menține utilizatorii pe motorul lor de căutare cât mai mult timp posibil.

Și, în timp ce aproximativ 50% dintre căutări se termină cu un clic zero, aproximativ 50% dintre utilizatori fac clic pe rezultatele căutării organice pentru a găsi răspunsuri mai profunde la întrebările pe care le au.

În plus, consumatorilor le place să evalueze informațiile înainte de a lua o decizie de cumpărare. Își vor face diligența cuvenită cu cercetările online, ceea ce înseamnă că site-urile trebuie să apară în rezultatele organice.

SEO este în continuare prioritatea nr. 1

Google este în continuare primul loc unde merg oamenii când caută răspunsuri. Optimizarea SEO a site-ului web și chiar a conținutului pe social media pentru a deveni un răspuns pentru consumatori, atunci marketingul funcționează atât de optim pe cât ar trebui.

Căutarea este în continuare prioritatea nr. 1, deoarece este cea în care consumatorii caută în mod activ un răspuns sau o soluție.

Domenii: IT

INSTATIC DEV SRL

Agenție de creație axată pe experiența utilizatorului si tot ce cuprinde aceasta: cercetare UX, design UX / UI,  web design, dezvoltare back-end, front-end ... da și SEO.

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!