Mâncatul sănătos - Top 5 lucruri cu care să începi

Publicat pe 11 Noiembrie 2019
Alimentația este responsabilă pentru foarte multe dintre afecțiunile cu care ne putem confrunta, dar dacă este ținută sub control, aceasta poate lucra în favoarea noastră. Trebuie să rețineți că mâncatul sănătos nu înseamnă că veți muri de foame sau că veți fi lipsiți de energie. Dimpotrivă, alimentația corespunzătoare este cea care vă poate oferi un plus de energie și vă poate asigura necesarul de vitamine și nutrienți necesari.

Dacă până acum nu ai dus o viață sănătoasă, cu mișcare și alimentație sănătoasă, nu e timpul pierdut să faci asta chiar de acum. În cazul în care nu știi de unde să începi, ți-am pregătit un top al lucrurilor care te vor duce către un regim alimentar sănătos, dar și către un stil de viață care îți va aduce numai beneficii.

Trecerea la un regim alimentar sănătos nu este cel mai ușor lucru, dar poți începe să consumi produse bio pentru a simți cu adevărat gustul alimentelor sănătoase de calitate. Trebuie să ai lucrurile foarte bine puse la punct în momentul în care faci această trecere, iar principala ta grijă nu trebuie să fie controlul excesiv al caloriilor.

Evită preparatele ambalate și procesate

Produsele procesate nu-și au locul într-o dietă sănătoasă, motiv pentru care ar trebui să le elimini definitiv. Acestea conțin numeroase calorii și aditivi, majoritatea dăunători organismului. Consumă alimente proaspete și încearcă să mergi cât mai des la cumpărături.

Gătește în fiecare zi

Așa cum am spus, este indicat să mănânci alimente proaspete, același lucru fiind valabil și în cazul mâncărurilor. Este mult mai ușor să ții evidența alimentelor pe care le consumi dacă prepari chiar tu mâncarea, ceea ce înseamnă că vei avea un control asupra caloriilor, adaosului de zahăr sau al grăsimilor nesănătoase care se găsesc în produsele ambalate.

Înlocuiește produsele nesănătoase

Organismul tău este obișnuit să consume o serie de produse nesănătoase, iar în momentul în care alegi să renunți la ele trebuie să le găsești un înlocuitor sănătos. De exemplu, poți înlocui uleiul de floarea soarelui cu cel de măsline sau de cocos, încearcă să fierbi produsele sau să le coci în loc să le prăjești într-o baie de ulei. Vei vedea că evitarea preparatelor prăjite te va face să te simți mai bine.

Evită să mănânci în oraș

Chiar dacă se acceptă o zi pe lună pentru luat masa în oraș, ține minte că acest lucru nu trebuie să se întâmple prea des. Preparatele din restaurante și cele de tip fast-food conțin numeroase grăsimi și îți pot deschide apetitul, organismul tău simțindu-se în continuare flămând. Acasă vei putea să consumi mâncare cu moderație, iar pentru birou îți poți prepara ceva de seara.

Adaugă fructe și legume în dieta zilnică

Fructele și legumele sunt benefice în orice moment al zilei, motiv pentru care este recomandat consumul a 5 porții de fructe sau legume zilnic. Fie că este vorba de o salată cu verdețuri sau una de legume, acestea sunt bogate în vitamine și minerale și pot asigura aportul minim necesar.

Pentru a putea mânca mai ușor alimente sănătoase, ar fi indicat să îți planifici din timp mesele. Poți crea o listă la începutul fiecărei săptămâni, astfel încât nu vei putea fi presat de timp în momentul în care vrei să mănânci ceva și nu știi exact ce. În aceste momente ai putea apela la alimente procesate, ușor de preparat, dar care nu sunt sănătoase pentru organismul tău.

Consumă cât mai multe produse proaspete, mergi la piață o dată pe săptămână cel puțin, ai grijă la produsele pe care le cumperi și gândește din timp fiecare masă. Vei observa o îmbunătățire a stării tale generale și vei putea începe să îți construiești un stil de viață sănătos.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →