Marketerii romani privesc cu frica investitia in SEO

Publicat pe 21 Martie 2017
In 2016, aproximativ 6,8 milioane de romani si-au facut cumparaturile online, iar estimarile arata ca s-au cheltuit peste 2 miliarde de euro, conform studiilor efectuate de Asociatia Romana a Magazinelor Online. Tot mai multe companii din Romania au devenit constiente de potentialul acestui canal de promovare si de cat de important este sa apeleze la servicii de marketing online, pentru a-si creste vanzarile pe internet.

Pentru ca, peste 93% dintre oamenii care intra pe internet in Romania, folosesc Google, vom vorbi in acest material despre ce inseamna promovarea organica pe acest motor de cautare, care este leader de piata detasat in tara noastra. 

Daca despre campaniile de Adwords lucrurile sunt tot mai clare pentru marketerii online, “campaniile de SEO” sunt inca fantomatice pentru acestia. Intr-o campanie de Google Adwords, sponsorizarea cuvintelor cheie relevante pentru un domeniu de activitate, devine tot mai la indemana pentru business-urile online. Agentiile de PPC inregistreaza clienti noi luna de luna, bugetele si concurenta devenind tot mai ridicate. 

“Concurenta in PPC (n.a.: pay per click, Google Adwords) este tot mai acerba iar bugetele de marketing online pentru aceste servicii devin tot mai neclare”, spune Ovidiu Joita, unul dintre cei mai vechi specialisti de marketing online din Romania. “Devine tot mai greu sa-ti stabilesti un buget optim la nivelul unui an calendaristic, pentru ca numarul de campanii este in crestere si odata cu el si pretul pe click.”

Intr-adevar tot mai multe companii vor sa fie prezente in Google prin sponsorizarea anunturilor, fapt care genereaza cresteri de pret pe click, existand o licitatie in timp real pentru fiecare expresie de cautare. Din pacate, multe dintre companii uita de listarea organica facuta de Google, unde apar site-uri “mai de incredere”, pentru ca Google tine cont mai mult de relevanta acestora, vechime, recomandari, activitate pe retele sociale, etc. 

“Internautii au inceput sa invete care sunt anunturile sponsorizate si care sunt cele organice. Increderea acestora fiind mai mica in anunturile sponsorizate, decat in rezultatele oferite de Google in mod organic. Sigur, campaniile sponsorizate vor exista in continuare iar Google le va acorda cel mai mare interes, intrucat este modalitatea prin care reuseste sa faca profit. Din pacate, in Romania, majoritatea oamenilor de marketing din companii, nu sunt pregatiti in marketingul online, nu stiu prea multe despre canalele disponibile, despre ratele de conversie pe aceste canale, despre indicatorii de eficienta folositi in online”, afirma Ovidiu Joita, fondatorul agentiei de marketing online iAgency.ro . 

“Majoritatea clientilor nostri vin cu teama pentru ca nu au cunostinte amanuntite despre marketingul prin Google (n.a. SEM – search engine marketing). Unii dintre ei vin dupa experiente negative cu tot felul de agentii sau freelanceri care le-au incasat banii fara sa le genereze rezultate, fara sa le ofere prea multe explicatii, dar si o raportare a activitatii cat mai clara.  

Astazi, in 2017, activitatea de SEO (optimizarea pentru motoarele de cautare) este privita cu neincredere de multi marketeri, acesta realitate fiind cauzata si de serviciile de slaba calitate pe care multe agentii le ofera in acest domeniu, dar si de lipsa de informare a celor ce solicita aceste servicii. SEO reprezinta acum o activitate complexa de marketing online ce trebuie sa cuprinda: site-uri cat mai calitative, atat tehnic cat si la nivel de continut, articole bine scrise pe alte site-uri unde se regaseste publicul tinta, PR online, o activitate cat mai buna pe retelele sociale si chiar video marketingul prin Youtube. In primele intalniri cu clientii nostri, le explicam acestora in detaliu ce inseamna activitatea noastra si cum poate fi masurat succesul acestor servicii. Activitatea de SEO, nu poate fi denumita “campanie”, deoarece ea trebuie realizata incontinuu, daca se doreste ca site-ul sa apara clasat in primele pozitii de Google. Este important ca rezultatele serviciilor SEO sa genereze venituri, iar cheltuielile cu acestea sa se incadreze bine in costurile de functionare a business-ului, fie el exclusiv online sau nu. Activitatea de “optimizare SEO” trebuie privita ca si costurile de chirie pentru un spatiu comercial. Cu cat acesta este mai vizibil, cu un vad comercial bun, cu atat costurile chiriei sunt mai ridicate. Insa spatiile comerciale cu vad ridicat, genereaza si cele mai mari venituri, respectiv profituri. La iAgency.ro, noi luam magazinele “construite pe Everest”, unde au cativa vizitatori pe an, si le aducem in cel mai mare centru comercial din Bucuresti. Toate business-urile online au nevoie de vizitatori, iar cei mai buni vizitatori vin din Google”, ne marturiseste Ovidiu.

Informatie despre SEM exista pe internet, insa ca in multe alte domenii, aceasta este publicata de profesionisti sau de oameni cu mai putina experienta. Este greu sa filtrezi si sa gasesti informatie de calitate. De aceea, participarea la evenimentele de profil este benefica, deoarece aici oamenii de marketing au ocazia sa asculte specialisti in online, atat din Romania cat si din alte tari. 

Ovidiu Joita va sustine un workshop de ora pentru marketeri, in cadrul evenimentului TeCOMM Bucuresti, ce va avea loc in perioada 26-27 aprilie, la hotelul Radisson Blue din Calea Victoriei. 

“Sell them your story!” este tema evenimentului premium de comert electronic, TeCOMM eCommerce Conference&Expo Bucuresti, aflat la cea de-a 10-a editie, unde isi dau intalnire trendsetterii din Europa de Est. Peste 250 de participanti la conferinta TeCOMM Bucuresti vor afla in 26-27 aprilie ce sta defapt, in spatele povestilor de succes in industria online.

Domenii: Afaceri

Adserving iAgency.ro SRL

iAgency este o agentie interactiva, specializata în servicii de SEO, Web Design si Social Media. Misiunea agentiei este de a oferi servicii creative de marketing online care sa aduca rezultate...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!