Obiceiurile clientilor in 2018 - Shopping Online VS Shopping in magazin

Publicat pe 1 August 2018
Odata cu cresterea in popularitate a magazinelor online, implicit si orientarea clientilor spre aceasta modalitate de shopping a crescut considerabil. De accea putem spune ca este necesar un studio care sa ne arate procentual si intr-o oarecare masura orientativ pareriile si opiniile oamenilor despre ambele metode de shopping, respectiv cel conventional, din magazine fizice, precum si cel mai actual, online.

Magazinele cele mai populare in tara noastra sunt in primul rand hypermarket-urile si supermarket-urile, dar in ultimul timp a existat o tendinta foarte accentuata de a opta pentru centre comerciale deoarece influentele occidentale in tara noastra tind sa fie din ce in ce mai persistente.  

La cresterea shopping-ului online a contribuit direct si “modernizarea” romanilor. Un studiu efectuat la finele anului trecut arata ca nu mai putin de 4.6 milioane de romani aveau la acel moment conexiune fixa la internet, un procent in crestere cu o valoare de 6% , in timp ce numarul romanilor cu o conexiune mobila se afla in jurul valorii de 16.6 milioane, o explozie cu 13% procente fata de finalul anului 2016.

Diversitatea oferita de shopping-ul online in conditiile unei vieti comode favorizeaza si mai mult trecerea spre acest mediu de comercializare. Acelasi studiu ne arata ca in medie anuala, un roman viziteaza in mediul online 9 magazine pe an, de aproximativ 3 sau 4 ori pe saptamana. Comparativ un cumparator in mediul “live” viziteaza in medie aceleasi 5 magazine anual, iar frecventa cu care se realizeaza aceste vizite este de doar 1 pe saptamana.

Ca orice alta implementare adusa asupra vietii societatii in care traim, si cumparaturile online prezinta atat avantaje cat si dezavantaje. Printre avantajele mentionate se numara in mod evident, economia in ceea ce priveste timpul consumat pentru cumparaturi. Dar de asemenea, cum poate fi dedus din statisticile prezentate anterior, un alt avantaj este si oferta de produse mult mai bogata de care se poate bucura clientul. Compararea produselor care atrag atentia clientilor se poate realiza mult mai usor in mediul online, majoritatea site-urilor prezentand tool-uri de specialitate pentru comparatii intre produse. Poate cel mai important avantaj al cumparaturilor online este pretul. De mutle ori cumparaturile online au costuri mai reduse, ceea ce se poate traduce ca fiind un factor determinant tinand cont de importanta factorului financiar in vietile romanilor.

Cumparaturile online prezinta in egala masura si un numar de dezavantaje. Cele mai pronuntate sunt neincrederea corespondentei dintre produsul prezentat pe site si aspectul real al respectivului produs. De asemenea cumparaturile din mediul online nu ofera posibilitatea de a testa produsul inainte de achizitie. Insa, in trecutul recent s-au adus cateva imbunatatiri la acest aspect, astfel incat mai multi comercianti online permit clientilor sa verifice produsul inainte de a accepta primirea acestuia, astfel incat daca nu corespunde descrierii de pe site, sa poata fi returnat cu pretentia de a fi inlocuit sau recompensat. Deoarece am prezentat partea financiara ca fiind un avantaj, cumparaturile online au si un minus in ceea ce priveste acest capitol. Taxele de transport ridica putin pretul pe care il plateste clientul, insa majoritatea magazinelor ofera transport gratuit in cazul in care comanda depaseste un anumit prag, ceea ce nu este mai mult decat o tehnica de marketing, dar care convinge majoritatea clientilor sa comande mai mult astfel incat sa nu plateasca taxa de transport.

Astfel, tinand cont de toate informatiile prezentate mai sus, cumparaturile online sunt pe o panta ascendenta dar pentru inca cel putin un deceniu nu vor fi majoritare in Romania datorita evolutiei mai lente al unui anumit procent din populatie, care opteaza inspre modul conventional de a face cumparaturile in detrimentul accesului online la magazine.


CRIS DIGITAL BRANDING SRL

Branziba (cunoscuta anterior ca Brandion Agency) este o agentie performanta de branding si marketing. Ai nevoie de mai multi clienti? Contacteaza-ne!

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!