Online - soluția companiilor în perioada de criză

Publicat pe 23 Aprilie 2020
În situații de criză, în orice domeniu de activitate, antreprenorii trebuie să găsească noi modalități de a ajunge la clienți și trebuie să se reinventeze ca să poată continua activitatea. Profitul și veniturile sunt una dintre preocupări, însă o problemă și mai mare, care îi preocupă pe antreprenori sunt salariații.

  Veniturile pot rămâne aceleași dacă se renunță la o parte din forța de muncă, însă adevărata provocare este aceea de a păstra personalul și a găsi suficienți clienți pentru a putea continua activitatea în condiții normale.

 În orice alt tip de criză, acest lucru ar fi posibil prin metode convenționale, tradiționale chiar, întărind departamentul de vânzări, făcând campanii cu priză la publicul ambulant, prin crearea unei nevoi și prin educarea maselor (pentru afacerile care se adresează unui public în mișcare), însă acum, când activitatea populației este restrânsă în mod subit, aceste variante nu mai sunt eficiente, ba chiar s-ar putea dovedi o risipă de fonduri. Oricât ai investi într-o anumită direcție de promovare, rata de conversie, în cel mai bun caz, rămâne aceeași în perioada de criză. Iar în condițiile unui public restrâns, chiar și cu aceeași rată de conversie, veniturile scad drastic.

 Însă în situația actuală, cu o criză atât de pronunțată, în afară de domeniul alimentar, toate celelalte domenii înregistrează scăderi substanțiale. Cu toate acestea, întotdeauna există metode prin care să ne reinventăm afacerea fără a schimba domeniul de activitate. Este nevoie de multă creativitate, este nevoie de puțină intuiție și de foarte multă muncă. Dar în primul rând este nevoie de deschidere către nou. Companiile care se vor încăpățâna să își păstreze vechile moduri de operare în ciuda schimbărilor masive de comportament al clienților, vor avea de pierdut cu siguranță.

 Dacă până acum spuneam că mediul online este cea mai nouă metodă de prezență pentru afaceri, fie ele mici, mijlocii sau mari, și că este nevoie ca fiecare business să facă câte un pas înainte în acest sens, în ritmul în care fiecare este dispus să îl facă, acum spunem că este urgent ca acești pași să fie făcuți nu într-un ritm alert, ci galopant și într-un timp cât mai scurt.

 Este clar că toți potențialii clienți s-au mutat din mediul fizic în cel online, deci orice efort financiar făcut pentru promovarea businessului, trebuie să se regăsească aici, în mediul online. Nimic nu ne mai poate scăpa de această schimbare majoră dacă dorim să supraviețuim pe piață. Cei care au înțeles deja acest aspect, acum văd roadele investiției lor. Și cu atât mai mult cei care s-au dedicat acestui stil de business cu mult timp în urmă, atunci când acest lucru era considerat un risc și un vis care are șanse mici de reușită.

 Chiar și înainte de toată această criză, era dovedit faptul că majoritatea persoanelor, fie că achiziționau din magazine fizice sau magazine online, făceau mai întâi o documentare temeinică online, atât pe site-urile magazinelor care comercializează produsele respective, fie pe site-uri specializate în domeniul respectiv. Acum, cu atât mai mult cu cât magazinele fizice și-au închis porțile din lipsa de clienți care să le treacă pragul, majoritatea achizițiilor s-au mutat online.

 Însă, așa cum sigur și-au dat seama majoritatea celor au făcut deja acest pas, simpla prezență online nu este suficientă pentru a avea succes. Este nevoie de o promovare specifică, diferită de cea cu care am fost obișnuiți în mediul fizic. Dacă în mediul fizic, pentru a găsi o companie care ne poate oferi serviciile sau produsele de care avem nevoie, era nevoie să ne amintim care sunt reclamele vizuale pe lângă care am trecut de atâtea ori în drumurile noastre, sau să apelăm la persoane cunoscute despre care știm că au trecut prin aceeași experiență, în mediul online, primul la care apelăm este motorul de căutare. Cel mai cunoscut motor de căutare folosit de populație este Google, iar acesta afișează rezultatele căutărilor în funcție de anumiți algoritmi, care sunt creați să redea rezultatele în funcție de locația celui care caută, în funcție de preferințele acestuia și în funcție de mulți alți factori pe care îi consideră relevanți pentru cel care este în fața calculatorului și este interesat de un anumit produs sau serviciu.

 În consecință, pentru a reuși să atragem atenția motoarelor de căutare asupra domeniului nostru (site-ului), trebuie să ne conformăm algoritmilor pe care acestea le folosesc pentru a aduce în fața persoanelor rezultatele pe care le consideră cele mai relevante pentru aceștia. Pentru a înțelege procesul în profunzime și pentru analiza algoritmilor, care s-au schimbat mult de-a lungul timpului, specialiștii în domeniu petrec mult timp documentându-se și testând diverse metode de promovare.

 Pentru rezultate organice (neplătite) bune, este nevoie de o investiție în advertoriale (articole publicate pe alte site-uri cu trimitere spre site-ul propriu sau către o categorie de produse sau chiar către un anumit produs, cu titlu de recomandare). La fel, odată cu cererea mare de astfel de metode de promovare, industria a avansat foarte mult și au apărut platforme care facilitează pentru toți antreprenorii sau pentru responsabilii de marketing din fiecare companie, organizarea unei campanii de content marketing.

 O astfel de platformă este și WhitePress, care este disponibilă acum și în România, având o lungă experiență pe piața din Europa, care a debutat în Polonia. Această platformă face legătura dintre companii, copywriteri și publicații online, punând la dispoziția celor dintâi, peste 1000 de site-uri unde pot publica advertoriale, de la site-uri mai mici, locale, până la cele mai cunoscute, cele mai citite și de valoare publicații românești.

 De asemenea, pentru companiile care au deja sau care au ales să se extindă la nivel internațional, WhitePress pune la dispoziție peste 13000 de publicații din cele 8 țări europene în care activează, iar lista include: Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia, Ucraina, Bulgaria și Marea Britanie.

 Chiar dacă am trecut prin tot ce înseamnă promovare online într-un ritm foarte alert, ceea ce trebuie să înțelegeți la finalul acestui articol este faptul că va trebui să vă puneți încrederea în experții care au testat deja intensiv modalitățile de promovare în mediul online pentru a vă putea aduce, în termeni foarte generali, informații despre tot ceea ce trebuie să faceți pentru a avansa într-un ritm la fel de alert și pentru a vă putea continua activitatea fără a face sacrificii de niciun fel în afacerea pe care o conduceți. Faceți acest pas înainte de a fi prea târziu. Criza este abia la început, efectele sale fiind mult mai devastatoare dacă nu acceptăm schimbarea. 

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!