Pandemia a modificat felul în care achiziționăm cărțile noi

Publicat pe 20 Ianuarie 2021
O pandemie funcționează după regulile ei, dar piața de carte nu a înghețat din motive de coronavirus.

Dimpotrivă, din anumite puncte de vedere s-a dezvoltat. Pentru că oamenii rămași săptămâni întregi în izolare la domiciliu și cu acces la internet au început să citească, ba mai mult decât atât au avut timp să caute cărți nou apărute în domeniile lor de interes (de exemplu cărți noi de la librăria online Delfin). În plus, ei au avut timp să citească și să mai comande alte cărți după ce au terminat-o pe prima. Dacă pandemia a adus ceva bun a fost faptul că ne-a învățat să profităm de timpul pe care îl avem la dispoziție. Am învățat lucruri noi și am devenit mai buni în ceea ce facem. Ne-am dezvoltat. În mod sigur, nu mai suntem cei care eram la începutul pandemiei.

Cu toate acestea, achiziționatul de carte a părut să fie, cel puțin în prima parte a pandemiei, mai dificil, indiferent că era vorba despre carte nouă sau mai puțin nouă. Acest lucru s-a întâmplat în principal pentru că librăriile au fost închise multe săptămâni sau au funcționat cu orar scurt. Același lucru s-a întâmplat cu bibliotecile care au fost blocate de pandemie. A fost o perioadă în care cea mai dificil de gestionat a fost teama de a nu te contamina de la cărțile pe care ai fi pus mâna. După o perioadă, au început să apară și soluțiile. Cărțile au putut să fie sterilizate pentru că bibliotecile au investit în aparate moderne de sterilizare și au făcut acest lucru fără să deterioreze cărțile. Sunt aparate care îndepărtează virusuri, bacterii, ciuperci, acarieni, mucegaiuri, chiar și praful. Timpul necesar pentru o asemenea dezinfectare este de un minut. 

În al doilea rând, este un lucru știut, piața de carte a fost bulversată de criza pandemică. Editurile și librăriile au avut cel mai mult de suferit, fiindcă vânzările s-au prăbușit (în România cu aproximativ 85% la începutul primăverii) și odată cu ele un lanț întreg de producție. 

Un alt inconvenient peste care nu s-a trecut încă a fost faptul că nu s-au putut organiza târgurile de carte, evenimente care au afectat o dată mai mult pe librari și pe editori, dar și pe cititorii care s-au pomenit că nu mai au de unde să achiziționeze cărți noi.   

Singurii care au avut creșteri au fost retailerii online. Aceștia au fost singurii care au înregistrat creșteri semnificative la vânzările de carte în această perioadă, pe fondul izolării oamenilor la domiciliu. Marile librării online au fost cele care au avut cele mai mari câștiguri, magazinele mici virtuale nu au reușit să compenseze decât într-o mică măsură pierderile deja înregistrate pe parcursul anului. 

O modalitate de achiziționare a cărților noi pe perioada pandemiei a fost căutarea lor pe librăriile online și comandarea lor de acolo. Metoda are fără îndoială avantajele ei:

  • poți face comanda oricând, inclusiv noaptea și în weekend;
  • primești cartea sau cărțile în cel mult 2 zile în orice colț de țară;
  • tranzacția cu cardul este sigură;
  • cărțile le vei primi în condiții foarte bune;
  • poți citi recenzii la carte înainte de a o comanda;
  • poți să o achiziționezi de pe site-ul care o oferă la cel mai mic preț;
  • poți să prinzi discounturi/reduceri importante, ba chiar poți avea transportul gratuit dacă vei comanda mai multe cărți. Magazinele online cheltuie mai puțin pe întreținerea unui spațiu fizic, de aceea își permit să ofere reduceri importante clienților.
  • poți cumpăra cartea în format electronic direct, dacă ești mai obișnuit să citești de pe tabletă. 

În mod cert, pandemia a schimbat felul în care ne achiziționăm cărțile nou-apărute. Citim mai mult, suntem mai orientați spre noutăți (mai ales atunci când nu este vorba despre literatură), citim mai mult de pe tabletă, comandăm de pe librăriile online. Probabil că tendința aceasta va continua, deși nu trebuie să uităm că și comerțul tradițional de carte face eforturi pentru a face față pandemiei și a depăși toate obstacolele pe care le întâmpină acum editurile pentru a ajunge la cititori.   

Domenii: Educatie

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!