Principala platformă mass media din Prahova, Grupul Observatorul Prahovean, continuă dezvoltarea

Publicat pe 26 Mai 2022
Cu un public lunar însumând aproximativ 700.000 de vizitatori unici care generează lunar aproximativ 5.000.000 de afișări de pagină și peste 30.000.000 de afișări publicitare, Grupul Observatorul Prahovean este principala platformă media din județul Prahova. Cifrele de mai sus conturează o performanță editorială unică într-o regiune în care apropierea de București le creează mari probleme editorilor locali de presă.

Grupul a fost creat în jurul ziarului online Observatorul Prahovean, cel mai accesat site de media din Prahova, care oferă cititorilor un conținut de tip ”info-quality”. Împreună cu social media conexe, în special Facebook și YouTube, în jurul ziarului a fost consolidată o puternică și influentă comunitate online.

”În ultimii trei ani am văzut cum cititorii își schimbă gusturile și interesul. Mai ales în timpul perioadei restricțiilor impuse de pandemie, am constatat o creștere semnificativă a interesului acestora pentru informațiile despre activitatea administrațiilor locale și județene, despre problemele sistemului de sănătate, educație etc.

Este ceea ce ne-am dorit din anul 2007 când am început să construim conceptul de ”jurnalism comunitar” în Prahova.

Încă de la trecerea la editarea ziarului exclusiv online, ne-am abținut pe cât posibil să nu picăm în capcana clickbait-ului, a materialelor senzaționaliste, deși, văzând datele de trafic, am avut adeseori tentația să scăpăm câte un titlu care să înceapă cu un ”N-o să-ți vină să crezi”.

A fost bine că ne-am abținut. Astăzi, datele de trafic ne arată că cititorii noștri caută mai degrabă un articol despre dezastrul din urbanismul Ploieștiului, să zicem, decât informații despre nu știu ce accident sau incident”, spune Marius Nica, directorul editorial al Grupului.

Ca urmare a faptului că segmente semnificative ale cititorilor Observatorului Prahovean sunt interesate și de știri de nișă, anul trecut editorul a luat decizia de a le oferi acestora posibilitatea de se informa de pe platforme dedicate.

Așa au apărut:

www.icars.ro – pentru pasionații de toate tipurile de motoare,

www.vacanta-ta.ro – pentru cei care caută destinații de timp liber,

www.recomandpe.ro – pentru oameni, companii sau organizații care merită respectul comunității.

Fiecare dintre cele trei site-uri are, deja, un public propriu iar estimările pentru viitor sunt cât se poate de optimiste.

De asemenea, avem în plină derulare dezvoltarea unui proiect similar – Observatorul de Brasov - www.observatorulbv.ro.

”Suntem întrebați uneori cum am ajuns aici. Având în vedere faptul că jurnaliștii de presă locală nu sunt chiar numeroși, foarte puțini știu ce tragedie a reprezentat pentru noi criza economică începută în 2007.

Practic, în câteva luni au dispărut de pe piață aproape toate publicațiile tipărite, iar în puținele organe media care încă rezistau, salariul, chiar și minim pe economie, devenise incert.

Așadar, în anul 2007, eram un nucleu de jurnaliști de presă scrisă locală care vedeam cum lumea noastră se destramă. Am realizat rapid că nu ne pricepem la altceva și că pentru a supraviețui, trebuie să ne focusăm pe editarea online.

Observatorul Prahovean a fost al doilea ziar prahovean editat exclusiv online. Pentru că principalii noștri ”furnizori de servicii” erau companii precum Google, YouTube, Facebook etc, tot rapid ne-am dat seama de două lucruri:

1. că piața va deveni foarte competitivă în scurt timp, ceea ce s-a și întâmplat și

2. că diferența va fi făcută în timp de calitatea informației pe care o furnizăm, ceea ce, la fel, s-a întâmplat.

Glumind, putem spune că noi nu am renunțat o clipă la principiile Codului Deontologic al Jurnalistului de teama că vom fi sancționați de Google Adsense. În timp, ne-am calificat la locul de muncă, putem spune.

Astăzi, colaborăm excelent cu agenții de publicitate din America de Nord, India și Europa și cu agențiile de top din România. Așadar, succesul de astăzi este rezultatul șocului pe care l-am trăit în 2007 și a mai mult de 10 ani de muncă non stop, respectând cele mai exigente standarde ale industriei new media”, spune Mihai Nicolae, directorul de dezvoltare al Grupului.

Parte a procesului de dezvoltare, Observatorul Prahovean s-a afiliat anul trecut Biroului Român de Audit al Tirajelor, iar de luna aceasta începe colaborarea cu Internet Corp, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piața publicității online din România.


Negativ Media SRL

Servicii de comunicare

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!