Realități și mituri despre dieta fără gluten

Publicat pe 6 Februarie 2020
Glutenul este o proteină care se găsește în cereale și care nu este indicată spre consum persoanelor care au intoleranță la aceasta. Îl întâlnim în grâu, orz, secară și ovăz și oferă textura ideală preparatelor ca pâinea, aluatul de prăjituri și pastele.

În ultima vreme, tot mai multe persoane caută să consume produse bio fără gluten, chiar dacă nu au o intoleranță la cele cu gluten, mai ales că este un subiect în jurul căruia se învârt numeroase mituri. Dar până la urmă, care este adevărul?

Vom detalia în continuare care sunt miturile și care sunt realitățile unei diete fără gluten, pentru a nu mai exista dubii.

Mit: Alimentele care conțin gluten îmi afectează sănătatea

Se presupune că cerealele, care au pe numeroase vitamine și minerale, trebuie consumate doar dacă nu conțin gluten.

Realitate: Consumul de gluten adaugă un plus de proteine la dieta ta.

Așa cum am menționat la început, glutenul este o proteină benefică pentru aceia care o pot consuma.

Mit: Sensibilitatea la gluten presupune creșterea în greutate sau că vei slăbi.

Se consideră că imposibilitatea de a consuma gluten determină organismul să consume mai multe proteine din carne, ceea ce va duce la creșterea în greutate a persoanelor respective. De asemenea, dacă nu consumi cereale, vei pierde mai repede în greutate.

Realitate: Dieta fără gluten nu afectează greutatea corporală

Chiar dacă poate părea o informație corectă, încă nu s-a descoperit că lipsa glutenului din organism poate avea efecte asupra greutății corporale. În plus, un număr foarte mare de persoane consideră că are intoleranță la gluten, fără să știe concret acest lucru.

Mit: O dietă fără gluten este mai sănătoasă

Se spune că o dietă fără gluten presupune consumul unor alimente mai sănătoase, mai ales dacă presupune lipsa consumului de pâine sau paste.

Realitate: Dieta fără gluten nu este întotdeauna mai sănătoasă

Chiar dacă dieta fără gluten te duce cu gândul la consumul ridicat de fructe și legume, acesta poate conține și o serie de alimente prelucrate, bogate în grăsimi și conservanți.

Mit: O gură de pâine nu îi face rău unei persoane celiace

Chiar dacă mănâncă o bucată de pâine foarte rar, o persoană cu intoleranță la gluten nu va avea probleme de sănătate.

Realitate: Chiar și o mică bucată de pâine poate cauza probleme unui celiac

Trebuie să rețineți că și cantitățile foarte mici de gluten duc la deteriorarea celulelor intestinale ale unei persoane cu intoleranță la gluten, deși în primele clipe totul pare în regulă. Semnele că ceva nu este în regulă pot apărea la ceva timp după consumul produselor cu gluten, fie ele și în cele mai mici cantități.

Mit: Sensibilitatea la gluten este o problemă la nivel mondial

Foarte multe persoane adoptă un regim fără gluten, deși nu le-a recomandat acest lucru medicul. De cele mai multe ori, persoanele apelează la aceasta dietă pentru a nu avea de suferit de pe urma consumului de gluten.

Realitate: Glutenul afectează o parte foarte mică a populației

Doar 1% dintre persoanele care consumă o dietă fără gluten au fost diagnosticate cu intoleranță la gluten, în timp ce restul doar cred că suferă de aceasta.

Așa cum ai putut observa, miturile despre dieta fără gluten sunt diverse, dar problema este că foarte multe persoane țin cont de acestea, fără a se consulta mai întâi cu un medic. O serie de analize te poate scăpa de orice grijă, dacă ești de părere că și tu suferi din cauza acestuia.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →