”Reclamele mele încă nu sunt pe prima pagină, ce este de făcut?”

Publicat pe 7 Ianuarie 2021
Există mai multe motive pentru care reclamele tale încă nu sunt afişate pe prima pagină, chiar şi în cazul în care ai îndeplinit condiţiile pentru a atinge bid-ul estimat. Ţine cont că aceste estimări oferite de către Google sunt bazate pe scorul de relevanţă, privit din perspectiva cuvintelor cheie şi totodată de competiţia existentă a celorlalţi advertiseri.

1. Îmbunătăţeşte calitatea reclamelor

În primul rând, să ne axăm pe nucleul publicităţii: calitatea. Calitatea unei reclame se măsoară în funcţie de indicatorul ,,Scorul de calitate”. Acesta are în vedere următoarele aspecte:

  • CTR (probabilitatea ca utilizatorul să îţi acceseze reclama în funcţie de cuvintele cheie vizate; are valori cuprinse între sub medie şi peste medie);
  • Relevanţa (acest indicator se ocupă de legătura dintre cuvintele cheie vizate şi reclama realizată; are aceleaşi valori ca şi CTR).

Sfat util: Oferă utilizatorului ceea ce caută şi asigură-te că reclamele afişate vor fi relevante pentru cuvintele cheie vizate. Foloseşte cuvintele cheie alese în titlul reclamei, în linia descriptivă, precum şi în URL pentru a întări relevanţa ad-ului. Pentru a reuşi să creşti relevanţa va trebui sa organizezi campaniile în grupuri de reclame mici, astfel încât mesajul din ad-uri sa fie cat mai relevant pentru cautarea utilizatorului.

  • Experienţa utilizatorului (indicatorul se axează pe landing page-ul din corpul reclamei şi relevanţa acestuia; pentru a avea un punctaj cât mai mare, pagina de destinaţie trebuie să ofere toate informaţiile necesare, într-un stil cât mai atractiv).

În funcţie de criteriile de mai sus, Google Ads va oferi o medie finală, cu valori între 1 şi zece, aceasta reprezentând calitatea reclamelor tale. Un lucru interesant de studiat este că anumiţi utilizatori nu acordă atenţie acestor aspecte, ei pur şi simplu accesează primul rezultat din clasamentul căutării. Aşadar, axează-te înspre sfaturile oferite de platforma de publicitate, precum: în cadrul titlului să fie inclus un cuvânt cheie relevant pentru reclamă.

Există posibilitatea să ajungi la un scor de calitate cu valoarea nouă, este un motiv de fericire, într-adevăr! Însă… diferenţa dintre calificativul nouă şi zece te poate valoarea de trei ori mai mult valoarea unui cuvânt cheie, pentru aceeaşi poziţie.

2. Utilizează cuvinte cheie long tail

În primul rând, ce sunt cuvintele long tail? Sunt acele cuvinte cheie specifice şi cât mai lungi, din punct de vedere cantitativ, pe care utilizatorii le folosesc în punctul în care sunt foarte aproape de a cumpăra sau chiar când utilizează căutarea vocală. Atunci când înveţi să le utilizezi şi le descoperi pe cele mai relevante, acestea pot conduce la rezultate uimitoare şi te pot pune în contact cu cei mai potriviţi potenţiali clienţi.

Pentru a înţelege mai bine acest termen, voi oferi drept exemplu o căutare de papuci. Papucii pot fi de multe feluri, putând fi clasificaţi în funcţie de stil, ocazie sau chiar sexul pentru care sunt concepuţi. Este puţin probabil ca un utilizator care este interesat de pantofi damă pentru evenimente să caute doar papuci. Acest utilizator va încerca să fie cât mai concis cu putinţă. În felul acesta trebuie să te gândeşti atunci când alegi cuvintele cheie relevante pentru campaniile pe care le rulezi. De exemplu, să luăm în considerare situaţia în care promovăm un anumit model de dispozitiv. În acest caz, vom opta pentru cuvinte cheie precum “numele dispozitivului brandul modelul pret” sau “numele dispozitivului brandul modelul specificaţii tehnice”.

3. Obţine recenzii sau testimoniale autentice

Încurajează-ţi clienţii să îţi ofere recenzii cu privire la produsele sau serviciile pe care le oferi! Testimonialele sau recenziile oferă potenţialilor clienţi impulsul de care au nevoie pentru a se decide atunci când vine vorba de conversii! Obţinând informaţiile relevante şi lăsându-se convinşi de feedback-ul altor clienţi, aceştia îşi pot schimba decizia cu privire la cumpărarea produsului sau serviciului. Inclusiv motoarele de căutare ţin cont de ele!

4. Foloseşte reclame locale

Semnalizează prezenţa afacerii tale prin utilizarea şi configurarea unui cont de Google My Business. Ba chiar mai mult, informaţiile verificate legate de afacerea ta, pot apărea chiar şi în Google Maps sau în căutările bazate pe locaţie. Prin configurarea profilului, poţi fi găsit de către potenţialii clienţi direct interesaţi de produsele sau serviciile pe care le oferi. În plus,dupa crearea unui cont, vei putea rula reclame Google Ads, cu targetare locală, direct în magazinul fizic al afacerii.

5. Apelează la specialişti

Atunci când colaborezi cu un expert, nu numai că vei beneficia de serviciile sale, ci şi de cunoştiinţele lui din diferite domenii, conexe promovării pe Google Ads. Cel mai adesea, o persoană avizată în Google Ads deţine noţiuni şi din domeniul optimizării pe motoarele de căutare, gândire strategică şi multe altele. Prin urmare, acesta poate efectua testarea diferitelor pagini de prezentare, optimizarea ofertelor, ataşarea de extensii asupra reclamelor şi cercetarea diferitor cuvinte cheie.

6. Optimizează-ţi website-ul, atât pentru motoarele de căutare, cât şi pentru o experienţă cât mai bună a utilizatorilor.

Pentru început, ţine cont de faptul că încărcarea unui site web nu ar trebui să dureze mai mult de două secunde. În cazul în care ai o viteză de încărcare mai mare, acest lucru se va reflecta prin indicatorul intitulat rata de respingere. Website-ul tău funcţionează pe bază de imagini? Nu uita să le optimizezi pentru a facilita o încărcare rapidă.

7. Impactul

Un ultim element la care trebuie să acorzi atenţie este impactul aşteptat al extensiilor din reclame. Iată un mic sfat: utilizarea extensiilor potrivite în cadrul anunţurilor, cel mai adesea creşte rata CTR. Şi ce am învăţat până acum? CTR influenţează scorul de calitate, iar un scor de calitate bun poate duce la o poziţie mai superioară în clasamentul de căutare.

Nu uita: testează, testează şi iar testează!

Pentru ca pagina ta să apară pe prima pagină din Google, nu este suficient doar să fii eligibil pentru câteva cuvintele cheie potrivite sau să ai doar un scor de calitate bun. O dată ce ai ajuns totuşi în prima pagină, ţine cont că nu vei rămâne acolo pentru totdeauna. Clasamentele se modifică de la o săptămână la alta. Configurează cât mai corect campaniile, acordă o atenţie deosebită targetării şi nu uita să optimizezi la timp. În plus, oferă utilizatorilor o experienţă de navigare cât mai plăcută şi nu în ultimul rând, ai răbdare! Rezultatele bune apar în timp, nu peste noapte!

Mergând pe mâna profesioniştilor, indiferent de mărimea afacerii, vei putea elimina greşelile costisitoare şi totodată vei putea obţine un număr semnificativ de conversii, cu un buget minimal. Vei economisi timp, bani şi energie, deoarece nu va mai trebui să îţi faci griji cu privire la campaniile derulate! Eştu curios despre preţul pachetelor de promovare Google Ads? Contactează-ne pentru a afla mai multe detalii!

Domenii: IT

NETPRO OPTIM AGENCY SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!