Recuperarea creantelor in timpul pandemiei de coronavirus

Publicat pe 29 Iunie 2020
Criza COVID-19 are un impact semnificativ asupra intregii economii, inclusiv asupra platii datoriilor catre banci sau a platii facturilor. Cum multe firme se confrunta cu probleme financiare ca urmare a blocajelor provocate de coronavirus, creditorii sunt indemnati sa adopte o atitudine constructiva vizavi de clientii cu datorii si sa realizeze acorduri reciproc avantajoase.

In ciuda diverselor masuri de sprijinire a firmelor de catre guvern, multe companii fac eforturi mari pentru pastrarea lichiditatilor, fiind constiente ca se vor confrunta cu pierderi substantiale.

Nu este clar cat timp va dura pandemia si efectele economice ale acesteia; exista inca multa incertitudine. Cert este ca eficientizarea colectarii datoriilor va fi prioritatea multor firme in incercarea de a-si asigura bunul mers al firmei, dar si ca sursa a unui flux de numerar atat de necesar.

Ce ar trebui sa faca creditorii?

 Este usor de presupus ca incercarile disperate de recuperare a creantelor (cu orice pret) vor provoca daune in ceea ce priveste reputatia unui creditor, in special in timpul unei astfel de crize post COVID-19, cand multe dintre persoanele cu datorii se afla sub presiuni financiare importante.

In timp ce problema este sensibila, majoritatea celor cu datorii sunt dispusi sa colaboreze constructiv cu creditorii lor pentru a ajunge la solutii amiabile si pentru a evita actiunile pe cale juridica.

Altii vor cauta sa obtina cat mai multa asistenta financiara pentru a achita preferential datoriile, astfel fiecare debitor ar trebui sa-si stabileasca prioritatile.

Foarte importanta este atitudinea adoptata de KRUK Romania, una dintre cele mai importante firme de recuperari creante din tara, care ofera posibilitatea datornicilor care nu isi mai pot plati ratele sa isi reesaloneze restantele in functie de posibilitatile lor financiare curente. Aceasta ofera clientilor sai inclusiv consiliere financiara, in incercarea de a-i ajuta sa isi gestioneze corect, in viitor, veniturile si cheltuielile. Este o alta abordare care demonstreaza atentia pe care recuperatorul o acorda clientului sau.

Deschideti si mentineti un dialog continuu cu clientii cu datorii?

Comunicarea dintre reprezentantii firmei de recuperare creante si clientii cu datorii este foarte importanta. O buna colaborare va ajuta partile sa gaseasca solutii care sa permita continuitatea activitatii pentru ambele parti in viitor.

Creditorii ar trebui sa incerce sa evite sa ii sperie pe clienti atunci cand ii contacteaza, deoarece acest lucru risca sa afecteze in mod negativ comunicarea. De asemenea, ar trebui sa se asigure ca au datele de contact actualizate, de exemplu, adresele de e-mail si numerele de telefon ale debitorilor.

       O buna comunicare le va permite, de asemenea, creditorilor sa evalueze debitorii care se confrunta intr-adevar cu dificultati financiare si pe cei care refuza pur si simplu sa plateasca.

       In cazul persoanelor cu datorii afectate din punct de vedere financiar de pandemia de coronavirus, firmele de recuperare creante pot lua in calcul inclusiv o reesalonare a datoriilor. In functie de predictiile clientului referitoare la perioada de depasire a crizei, se pot stabili de comun acord anumite termene de plata si rate fixe.

Domenii: Asigurari

Accent Adserving Agency SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →