Reguli de bune maniere în întâlnirile de afaceri

Publicat pe 10 August 2020
Întâlnirile de afaceri, la fel ca orice alt tip de întâlniri, au propriul cod ce trebuie respectat, cel puțin dacă vrei să faci o impresie bună. Poate că în alte circumstanțe îți permiți să încalci puțin regulile, dar în acest caz, mai ales dacă de întâlnire depinde angajarea ta sau obținerea unui proiect, te sfătuim să te porți exemplar.

Te pregătești să participi la prima întâlnire de afaceri din viața ta și ai emoții? Citește articolul de mai jos pentru a afla care sunt regulile de bune maniere pe care trebuie să le respecți pentru a avea o întâlnire de afaceri de succes. 

Asigură-te că ajungi la timp 

Știm, traficul este infernal în cele mai aglomerate orașe, fie că folosești mijloace de transport în comun sau mașina personală. Dacă zbori la o întâlnire, cu atât mai mult trebuie să-ți iei destul timp pentru a te asigura că ajungi la timp. Nu interpreta greșit înțelesul sfertului academic. Acesta se referă la situația în care ajungi mai devreme cu 15 minute, nu mai târziu. 

Mesajul transmis chiar înainte de a începe întâlnirea este că fie ești dezorganizat, nu-ți poți evalua destul de bine timpul sau chiar crezi că timpul altora este mai puțin important decât al tău. În general, oamenii care întârzie la orice fel de întâlnire lasă o impresie foarte proastă. Dacă totuși se întâmplă ceva în afara controlului tău, de pildă un accident sau un ambuteiaj, asigură-te că îți anunți întârzierea. Folosește servicii speciale de transport, precum transfero, pentru a te asigura că nu ajungi în întârziere la întâlniri. 

Îmbracă-te potrivit 

Indiferent de industria în care lucrezi sau de specificul locului în care are loc întâlnirea, fie ea sală de ședință sau restaurant, asigură-te că te îmbraci adecvat. Nu merge îmbrăcat la patru ace la un restaurant cu grădină dacă vei discuta cu cineva din zona creativă și nu asorta șlapii cu pălăria de paie în cadrul unei întâlniri formale într-o sală de conferință. Încearcă mereu să respecți ținuta pe care crezi că o vor purta ceilalți participanți. Nu epata și nu încerca să atragi atenția. 

Fii pregătit

Nimeni nu apreciază întârzierile și irosirea timpului, mai ales că în zilele noastre acesta este o resursă extrem de importantă. Ori de câte ori trebuie să faci o prezentare, o ofertă sau orice fel de expunere în fața unei audiențe, fie ea formată dintr-un singur om, este absolut necesar să te prezinți pregătit. Răsfoitul prin fișiere și dosare, încurcarea datelor și pierderea în totalitate a șirului ideilor vor face o impresie foarte proastă pe care cu greu o vei șterge din mințile participanților. Repetă ce ai de spus acasă, eventual în fața oglinzii sau a apropiaților și fii sigur că pitch-ul tău va fi unul de excepție.  

Acordă interlocutorului/interlocutorilor întreaga ta atenție

Imaginează-ți că prezinți ceva și persoana sau persoanele din fața ta stau de vorbă între ele sau butonează telefonul pe o platformă socială. Ție ți-ar plăcea să vorbești singur în timp ce ei dau absent din cap? Dacă răspunsul este un nu categoric, nu pune pe altcineva în această situație. Dacă ai luat decizia de a te prezenta la o întâlnire de afaceri, asigură-te că ești prezent în adevăratul sens al cuvântului pe toată durata ei. Dă dovada respectului pe care îți dorești să îl primești înapoi. 

Nu te agita mai mult decât trebuie

Evident, asta implică și existența unui plan B. Erorile tehnice precum stricarea laptopului, a proiectorului, lipsa de conexiune la internet sau refuzul unui document sau aplicație de a se deschide sunt lucruri care se pot întâmpla oricui, deci nu face caz de asta. Păstrează-ți calmul, roagă pe cineva să se ocupe de problemă și continuă discuția sau prezentarea. Poți oricând să trimiți materialul mai târziu. 

Urmează aceste reguli de bun simț pentru întâlniri și colaborări cât mai reușite. 

Domenii: Afaceri

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →