Revenirea la birou - cum îți primești angajații după pandemie?

Publicat pe 27 Iulie 2020
Pandemia din acest an a pus la grea încercare o mulțime de afaceri și domenii de activitate. În multe țări au supraviețuit doar activitățile care s-au putut adapta noului context și au migrat responsabilitățile către mediul electronic.

Cu toate acestea, firesc este să pregătești întoarcerea la birou. Iată cum îți poți întâmpina angajații după încheierea acestui coșmar.

Siguranța primează

Nu doar raporturile de muncă s-au schimbat în ultimele luni, ci și relațiile interumane. Foarte mulți oameni se confruntă în această perioadă cu anxietăți și au dificultăți în a se reintegra chiar și în spațiile de lucru care le erau atât de familiare înainte de carantină. În primul rând, înainte de a-i chema la birou, trebuie să te asiguri că spațiul este pregătit pentru a-i primi. Pe lângă respectarea prevederilor legale cu privire la distanțarea socială, ia o serie de măsuri care să le asigure sentimentul unui grad ridicat de protecție. Modifică aspectul biroului, astfel încât fiecare angajat să fie și să se simtă în siguranță. La intrare și ieșire trebuie să montezi dispozitive de dezinfectare, alimentate periodic cu produse de calitate. Asigură-te că sunt amplasate în locuri vizibile, iar angajații și oaspeții sunt încurajați periodic să le folosească. Explică-le tuturor că dezinfectanții se află în prima linie de apărare împotriva agenților patogeni. În spațiile interioare de lucru, folosirea măștii este obligatorie. Oferirea periodică de măști cu grad înalt de protecție este o măsură prin care îți apropii angajații, care prețuiesc atenția acordată sănătății lor. Dacă spațiul nu permite distanțarea birourilor, poți monta panouri speciale din plexiglas sau alte materiale în părțile laterale sau frontale ale meselor de lucru, astfel încât fiecare angajat să se simtă în siguranță. Bucătăria și cafeteria pot rămâne închise o perioadă, compensând aceleași beneficii în regim takeaway. Igienizarea frecventă a spațiilor comune și a băilor este esențială.

Gestionează fluxul de angajați prezenți la serviciu

Este adevărat că munca de la birou poate fi mai productivă și este mult mai sigură din punct de vedere al protecției cibernetice. Dar revenirea la bază trebuie făcută cu multă responsabilitate. Nu obliga toți angajații să revină la programul de lucru în același timp. Munca de birou poate fi în continuare combinată cu activități de acasă, o dovedesc marile companii ale lumii care continuă acest program hibrid. Creează mai multe orare de lucru, astfel încât numărul de angajați prezenți în același timp într-un birou să fie minim. În special ședințele, dacă nu dispui de camere generoase și foarte bine aerisite, pot continua parțial prin videoconferințe. Programul flexibil pare a fi, din acest punct de vedere, rețeta câștigătoare.

Oferă mijloace de relaxare la birou

Am amintit deja de problemele de anxietate pe care le ridică multor angajați revenirea la birou. Un om care nu se simte în siguranță nu va oferi randamentul de care este capabil. Din acest punct de vedere, orice măsură de relaxare fizică sau psihică este mai mult decât binevenită. Dacă ai în birouri sau în spațiile comune fotolii de masaj, asigură-te că sunt în permanență curățate și igienizate. Le poți pune la dispoziție angajaților huse de unică folosință, cu care să acopere aparatul în timpul utilizării, după care să le arunce la gunoi. Câteva minute de relaxare înseamnă mult în contextul plin de stres și griji în care ne regăsim cu toții.

Pentru ca tranziția de la munca în regim remote la activitatea din birou să fie cât mai lină, trebuie să iei câteva măsuri, în special pentru siguranța și confortul fizic și psihic al angajaților. Raporturile de muncă s-au schimbat foarte mult în ultimele luni și trebuie să ții cont de noile realități, înainte de a porni motoarele din cartierul general al afacerii tale.

Domenii: Investitii

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →