Romania in comunitatea World Quantum Day

Publicat pe 8 Aprilie 2023
Campionatul QuantumSPEED organizat de OctogonHUB&Partners a marcat România pe harta mondială a industriei Quantum Computing alături de alte evenimente din SUA, Canada, Singapore, UK, Italia, Danemarca, Spania și Franța organizate în cadrul WorldQuantumDay 2023.

Timp de 7 zile liceenii și studenții au parcurs etapele QuantumSPEED: bootcamp, warm-up și mentoring 1:1.

Dintre cei 10 Finaliști: Emma Vasii, Bianca Barbu, Andrei Turcea, Ciprian Muja, Alin Bogațeanu, Tudor Niculae și Alexandru Avram, podiumul a fost ocupat de 3 tineri clujeni de tipul 20/20:

• Loc I | Tudor Bodea | cl. a XI - a | Cluj
  • Loc II | Ștefan Cojocariu | UBB | Cluj
  • Loc III | Tudor Neamțu | cl. a XI - a | Cluj

Alături de mentorii: Laurențiu Niță, Liviu Zarbo, Larisa-Milena Timbolmas și Sabina Șerbu, participanții și-au dezvoltat abilități de bază (operare qubiți și porți cuantice), fundamentale (proiectarea algoritmilor cuantici) sau avansate (rezolvare probleme de descompunere și compilare stări cuantice)

Multe informații despre: Quantum Computing, tool-uri, job-uri, salarii, skill-uri, carieră, idei și soluții de start-up-uri QC, tinerii au aflat din interacțiunea cu cei 8 speakeri și contributori: Diana Nițescu (RO), Andrei Voicu Tomut (ES), Laurențiu Niță (UK), Larisa Sârghie (US), Patrick Ettenhuber (DK), Dan Ciocîrlan (SG), Georgiana Achivei (LU) și Sabina Șerbu (RO).

Vedeta evenimentului a fost jocul Quantum Odyssey creat de Laurențiu Niță, Fondatorul start-up-ului Quarks Interactive.

Din 2024 Quantum Odyssey va fi utilizat în 16 Universități europene și se află în runde de finanțare deschise pentru a-și dezvolta opțiunile și comunitatea.

Fiind un MVP suficient de consolidat, tool-ul oferă task-uri quantum, clasament public în timp real, posibilitatea de a genera probe noi și de a lansa campionate între jucători, pentru o învățare rapidă și prietenoasă.

”Quantum Odyssey și-a demonstrat potențialul de a forma foarte rapid abilități avansate de lucru cu qubiti, algoritmi quantum și rezolvare de probleme complexe. De aceea, la ediția 2023 a QuantumSPEED, am lansat și 3 nivele de certificare: Basic, Fundamentals și Advanced, dintre care ultimele două cu certificare internațională”, a declarat Diana Nițescu | Founder & CEO OctogonHUB și organizatorul QuantumSPEED.

OctogonHUB este echipa care va duce QuantumSPEED la nivel internațional în 2024, având peste 12 ani experiență în tech, deeptech, science, research, R&D și matchmaking cu CERN, NASA, Silicon Valley, Los Angeles, Tokyo, Singapore, Shanghai, Australia, UK și Dubai.

Mulțumim tuturor partenerilor care au contribuit la realizarea QuantumSPEED: WorldQuantumDay | National Institute for R&D of Isotopic and Molecular Technologies | Technical University of Cluj Napoca | University POLITEHNICA of Bucharest | F6S | TopMinds

________________

WorldQuantumDay by CERN este aniversată pe 14 aprilie la nivel global în marile Centre de Science&Research, R&D, companii și societate.

Quantum Computing este tehnologia aflată într-o amplă ascensiune, considerându-se că va marca următoarea Revoluție datorită volumului mare de date și a vitezei de procesare și generare de soluții în arii multiple: business, administrație, transport, educație, știința, industrie, gaming, metaverse etc.

Asociatia TOP Minds

OctogonHUB  = R&D accelerator | deepTech | quantum computing | cyber security | science | research | start-up | spin - off | marketing R&D | idea Management for corporate

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!