SEO On Page care funcționează. Ce trebuie să faci

Publicat pe 9 August 2022
Dacă ești antreprenor și ai un site pentru afacerea ta sau lucrezi în marketing, sigur ai auzit măcar o dată despre SEO On Page și Off Page. Despre cât de importantă este optimizarea pentru motoarele de căutare s-a scris și vorbit foarte mult. Însă ce trebuie să faci, mai exact, ca site-ul tău să apară în primele căutări? Ca să afli răspunsul la întrebare, să înțelegi concret ce este SEO On Page și cât de util poate fi, citește articolul până la capăt.

Ce este SEO On Page

Seo On Page presupune toate optimizările pe care le faci pe site ca motoarele de căutare să contureze o imagine cât mai clară și corectă a afacerii tale. Este ca și când i-ai spune motorului de căutare cine ești, ce faci, cu ce te ocupi.

Apoi, lucrezi la înfățișarea și prezentarea ta ca oamenii care intră în contact cu tine să aibă o experiență bună și să inițieze procesul de cumpărare. Fără SEO On Page o afacere poate funcționa doar pe buturugi.

Și n-o spunem noi, ci statisticile. În condițiile în care peste 90% din achiziții au loc online, nici nu se mai pune problema de crearea unui site. Oamenii te caută pe Google înainte să cumpere de la tine. Intră pe site-ul tău să descopere dacă rezonează cu tine și cu valorile tale.

Apoi, dacă produsul sau serviciul pe care îl oferi este suficient de bine prezentat încât să arate cum rezolvă nevoia omului, acesta cumpără. Drumul clientului în procesul de cumpărare trebuie să fie cât mai lin, fără denivelări. Doar așa va rămâne până la final pe site-ul tău fără să abandoneze coșul de cumpărături.

Ce optimizări SEO On Page există

Optimizări pentru accesibilitate și indexare

Ca site-ul tău să apară în rezultate, acesta trebuie indexat. Asta înseamnă că motoarele de căutare trebuie să găsească site-ul tău fără probleme tehnice.

Ca să verifici cât de bine se indexează site-ul tău, fă-ți un cont în Google Search Console. Acolo poți să afli dacă există erori și cum se prezintă site-ul tău motoarelor de căutare.

Dacă urmează să faci un site pentru afacerea ta, te sfătuim să apelezi la oameni competenți care să livreze cele mai bune rezultate. Altfel, chiar și cea mai mică greșeală te poate costa un procent din profit. De ce să riști când poți să mergi la sigur și să câștigi?

Optimizare tehnică

Site-urile care stau bine din punct de vedere SEO sunt cele care excelează la partea tehnică:

1. Se încarcă repede. Viteza este un factor important pentru SEO. Dacă site- ul tău se încarcă mai greu decât ar trebui, utilizatorii pleacă și intră pe următoarea opțiune din motoarele de căutare. Cum Google analizează tot ce se întâmplă,acest lucru arată că site-ul tău nu este potrivit pentru utilizatori și va ajunge tot mai jos în căutări. Oamenii se așteaptă ca un site să se încarce în mai puțin de 2 secunde. Și, să fim serioși, cine așteaptă mai mult să se încarce un site cât sunt atât de multe soluții la dispoziție?

2. Sunt lipsite de erori. Pagini goale, nedenumite sau inutile trag în jos site-ul din punct de vedere SEO.

3. Au o structură logică. Site-urile trebuie să fie intuitive, să permită utilizatorului o călătorie logică pe site. Asta înseamnă că site-ul trebuie să ofere o experiență plăcută, ca omul să petreacă cât mai mult timp citindu-l și descoperindu-i informația.

4. Sunt optimizate pentru telefon. Ți s-a întâmplat vreodată să intri pe un site de pe telefon și să vezi imagini deformate, texte supradimensionate sau tăiate și un format total greșit? Cât de repede ai ieșit de pe acel site? Optimizarea pentru telefonul mobil este importantă tocmai pentru că cele mai multe achiziții au loc de pe acest dispozitiv. Mai mult, la momentul actual, Google te penalizează dacă site-ul nu este optimizat pentru telefonul mobil.

Cum să îmbunătățești viteza de încărcare a site-ului tău

• folosește imagini compresate ca să se încarce mai rapid pe site;

• rescrie liniile de cod complicate în unele mai simple;

• utilizează complet memoria cache.

Optimizarea strategică pentru SEO On Page

Optimizarea strategică are la bază un plan sau niște strategii pe care ar trebui să le ai puse la punct înainte de lansa site-ul. Dacă strategia ta de vânzare pe site este pusă la punct, atunci are sens să investești în SEO. Dacă ai ratat acest prim pas, e ca și când ai face o casă fără temelie. Poți să o ridici, cumva, însă clar nu e locuibilă.

Dacă site-ul indexat, dar n-ai făcut optimizarea strategică, analizează produsele sau serviciile pe care le oferi și care sunt cele care îți aduc cel mai mare profit.

Fă research pe cuvinte cheie și o listă cu cele care te interesează și pe care ai vrea să urci în primele rezultate în Google. Pasul acesta este deosebit de important pentru că, în mare parte, pe asta se bazează Google.

Reține că este important să folosești cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta, însă nu este bine să abuzezi de ele. De câțiva ani buni, Google te penalizează dacă constată că folosești un cuvânt cheie în mod abuziv și nerelevant.

Dacă vrei oferi servicii de transport, folosește cuvinte precum transport <nume orașul tău> pentru SEO local sau: transport local, transport internațional, firme transport, transport în Germania.

Dacă tu te ocupi de căutarea cuvintelor cheie, una dintre cele mai utile metode e să faci căutarea manual pe Google și să descoperi ce cuvinte sunt cele mai puternice. Apoi, există o mulțime de site-uri și aplicații care să-ți fie utile în acest sens.

Optimizarea conținutului pentru SEO On Page

Este ultimul pas, dar este pasul vedetă. Dacă ai mai citit despre SEO On Page până acum, știi deja: content is king!

Indiferent de cât de bine stai din punct de vedere tehnic sau câte reclame faci pe Google, dacă nu ai conținut de calitate, oamenii nu vor cumpăra. Pentru că odată ce content is king, so is community.

Înainte de toate, oferă publicului tău informații relevante și utile, axează-te pe

felul în care produsul tău le satisface nevoia și dorința vorbind în beneficii și nu în caracteristici.

Dacă oferi servicii de înfrumusețare și ai un aparat de ultimă generație pentru ridurile fine ar fi util să vorbești despre:

•  cum o să aibă clientul mai multă încredere în sine;

• cum nu o să mai fie nevoie de investiții majore în creme și alte tratamente;

• cum ridurile fine n-o să mai fie o problemă până la înaintarea serioasă în vârstă.

Beneficii, nu caracteristici.

Odată ce omul a ajuns pe site-ul tău și găsește conținut relevant, real, uman și specific, acesta nu va mai fi nevoit să caute alt site.

Pentru ca Google să înțeleagă că ai un conținut bun, este important să folosești cuvinte cheie în locuri precum titluri și subtitluri, link-ul paginii, denumirea imaginilor din articole și în primul paragraf.

Odată ce ai bifat pașii de mai sus, poți fi încrezător în optimizarea on-page a site-ului tău. Investiția pe care o faci în SEO merită, fără îndoială. Nu face rabat la calitate și apelează la o echipă de oameni profesioniști care aduc rezultate palpabile și mulțumitoare pentru tine.


SC WEBCO MEDIA SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!