Strategii de afaceri

Publicat pe 23 Iulie 2018
Probabil ai auzit si tu de termeni precum “strategii de afaceri” pe Internet, sau in discutie cu colaboratori, distribuitori sau clienti.

Probabil ai auzit si tu de termeni precum “strategii de afaceri” pe Internet, sau in discutie cu colaboratori, distribuitori sau clienti. Insa, hai sa exploram mai in detaliu la ce se refera aceasta! Firmele au nevoie de strategii diferite de a atrage clienti, insa, la baza, acestea presupun cresterea vanzarilor.

Nu poti creste o firma, fara sa ii cresti vanzarile.

Asadar, hai sa privim strategia de afaceri din 3 unghiuri diferite pornind de la echipa, apoi la departamente si overall a companiei, de ce nu.

In acest articol ne vom uita la cateva definitii privind strategia in afaceri si de asemenea, vom discuta despre cele 3 tipuri de strategie:  

1. Strategia Companiei,

2. Strategia Departamentelor si

3. Strategia Echipei.

Ce reprezinta strategia in afaceri?

La baza, este reprezentat de un plan, care trebuie sa fie urmat cu precizie, insa in realitate este ceva mai complicat de atat.

Pe de o parte, unii specialisti sustin ca se refera la analiza prezentului, si anticiparea schimbarilor ce au loc la nivel de industrie pentru a actiona corespunzator.

Oricum, nimeni nu poate preconiza cu exactitate ce se va intampla, si unii prefera sa se adapteze din mers conform schimbarilor politice, de industrie, economice etc.

Cu toate acestea, ce este obligatoriu de avut in vedere este sa ai grija de clientul tau, si totul sa fie gandit pe termen lung. In acelasi timp, este necesar sa stii cum aloci resursele in modul corect, astfel incat sa fie win-win mereu.

O strategie are nevoie sa aiba niste principii solide la baza pe care se bazeaza, fara sa oscileze foarte mult, ci sa fie cat mai stabila. In cele din urma strategia este cea care comunica in exterior pozitia detinuta.  

Cu toate puse laolalta, alaturi de avantajul competitiv, pentru a avea parte de unicitate. Strategiile de afaceri e bine sa fie gandite de intreaba echipa, nu doar de un singur om, si sa se stabileaza modurile in care se va castiga, in perioada urmatoare. 

Acum, hai sa strabatem din cele 3 unghiuri amintite mai devreme. 

Echipa. Echipa. Echipa. 

Daca iti doresti crestere constanta si pe termen lung, probabil esti deja constient ca esti limitat de cele 24 de ore, asadar, ce faci?

 Simplu, ai nevoie de echipa care sa se ocupe de marketing inclusiv cu componenta de marketing online, operational si alte zone care nu trebuie neglijate.

Fiecare firma e unica? Da! Deoarece fiecare om e unic in felul sau. 

Pentru a implementa cu succes strategia companiei si a departamentelor, ai nevoie de echipe care sa lucreze impreuna. Cu toate acestea, fiecare din aceste echipe au o contributie diferita, insemnand ca fiecare echipa trebuie sa aiba propria strategie. 

Aceasta strategie de echipa trebuie sa duca la indeplinirea obiectivelor propuse in strategia de departament. Asta insemnand ca toate nivelele de strategie se sustin impreuna pentru a asigura succesul companiei.

Este nevoie sa se lucreze eficient pentru a atinge obiectivele strategice ale companiei. Asa ca un element important al strategiei de echipa este sa implementezi cele mai bune practici pentru a ajuta echipa sa isi atinga obiectivele.

Strategia companiei 

Aceasta este o strategie generala care cuprinde mai multe strategii de departamente. Ea determina modul in care sustine si imbunatateste valoarea departamentelor si raspunde la intrebarea: „Cum structuram afacerea, astfel incat toate departamentele sa creeze impreuna mai multa valoare decat daca ar face-o individual?”

Corporatiile fac asta prin cresterea competentelor din departamente, prin utilizarea unor tehnologii si resurse folosite de toate departamentele, prin dezvoltarea unui brand puternic, etc.

Asa ca, la acest nivel de strategie, ne preocupa modul in care departamentele corporatiei ar trebui sa se uneasca si modul in care resursele ar trebui alocate pentru a crea cea mai mare valoare posibila.

Strategia departamentelor 

Strategia afacerii de la acest nivel este preocupata cu modul in care poate concura cu succes pe anumite segmente de piata si raspunde la intrebarea: „Cum castigam in aceasta piata?”. Totusi, aceasta strategie trebuie sa fie in stransa legatura cu obiectivele identificate in Strategia Companiei.

Un punct important de start in dezvoltarea strategiei departamentulor este Analiza Concurentei. Ca parte a acestei strategii, este important sa te gandesti la punctele forte pe care le detii pentru a satisface nevoile clientilor in cel mai bun mod posibil. De aici poti face Analiza Propunerii Unice de Vanzare pentru a intelege cum iti poti intarii pozitia pe piata.

Tot aici iti este de folos si Analiza SWOT care te ajuta sa intelegi oportunitatile si amenintarile din piata.

NOTA: Pentru companii mai mici, strategia companiei si a departamentelor se pot suprapune. Cu toate acestea, daca compania concureaza pe mai multe piete atunci fiecare departament trebuie sa se gandeasca la strategia sa unica. 


Parimat Construct SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →