Studiu 2019: Stresul angajaților reprezintă o piedică pentru dezvoltarea business-ului

Publicat pe 24 Octombrie 2019
Stresul de la locul de muncă poate scădea productivitatea angajaților și le poate cauza acestora probleme de sănătate. De asemenea, va încetini atingerea obiectivelor din punct de vedere organizațional. Pentru a-ți putea dezvolta afacerea, este necesar să nu ignori acest lucru. Iată ce trebuie să faci!

Cum afectează stresul angajații

Un angajat stresat se simte copleșit de activitățile pe care trebuie să le desfășoare și își pierde încrederea în capacitățile sale de a le efectua.

Simptomele care apar în urma stresului sunt:

Stări frecvente de anxietate și depresie

Incapacitatea de a lua decizii

Oboseală cauzată de probleme cu somnul

Dificultăți de concentrare

Dureri de cap

Scăderea interesului pentru activitățile prestate

Când ești stresat, sistemul nervos transmite corpului să elibereze hormoni precum adrenalină, noradrenalină sau cortizol. Acestea provoacă modificări fiziologice și astfel, se creează ‘’răspunsul la stres’’. Uneori, asta îți poate ajuta angajații să facă față situațiilor dificile. Puțină presiune îi va determina să rămână atenți, concentrați și motivați asupra sarcinilor. Dar stresul constant poate cauza efecte neplăcute pe termen lung.

Pe lângă faptul că angajații nu-și vor putea face treaba, aceștia vor întâmpina și probleme de sănătate cum ar fi:

Slăbirea sistemului imunitar: Cortizolul afectează căile inflamatorii. Persoanele stresate sunt mai predispuse la infecții și afecțiuni inflamatorii cronice.

Dureri musculare: Când ești stresat, mușchii devin tensionați, deoarece acesta este modul natural al organismului de a ne proteja de răni și durere. Tensiunea repetată provoacă însă dureri neplăcute.

Dureri de stomac: Sunt cauzate schimbări în obiceiurile alimentare, ce pot fi dăunătoare pe termen lung. Când ești stresat, poți avea tendința de a mânca mult și de a consuma alimente bogate în grăsimi sau zahăr.

Cum poți elimina stresul de la locul de muncă

Primul pas pentru a face asta e să identifici cauzele!

Câteva dintre cele mai comune sunt:

Volumul de muncă: Când acesta este prea ridicat sau sunt prea puține lucruri de făcut.

Programul de lucru: Orar strict și inflexibil, ore suplimentare neplanificate, perioade de muncă lungi, etc.

Relațiile interpersonale: Conflictele între diferiți membri ai echipei și lipsa unei proceduri pentru astfel de situații.

Condițîi de muncă necorespunzătoare: Temperaturi prea ridicate sau prea scăzute, zgomot, lipsa curățeniei, etc.

Stresul apare frecvent și din cauza lipsei de timp. În momentul în care taskurile nu pot fi îndeplinite în termenele limită stabilite, angajatul se va simți constrâns, va încerca să lucreze mai repede și asta poate afecta rezultatul final.

Iată câteva măsuri de prevenție:

Implică angajații în luarea deciziilor și oferă-le control asupra metodelor de lucru, atât cât este posibil.

Încurajează managerii să fie înțelegători și să ajute pe toată lumea în rezolvarea problemelor.

Asigură-te că fiecare membru al echipei are experiența, abilitățile și resursele necesare pentru poziția sa. Iar dacă este nevoie, investește în ei pentru a îi ajuta să fie mai eficienți.

Modifică condițiile de muncă dacă acestea creează disconforturi.

Ia măsuri pentru combaterea situațiilor de neînțelegeri sau hărțuire.

De asemenea, încurajează angajații să își îmbunătățească stilul de viață și să facă mișcare fizică! Sportul ajută la eliberarea endorfinelor, care te fac mai fericit sau te induc într-o stare de spirit mai bună. Dacă stresul este foarte ridicat, se pot lua măsuri suplimentare. Spre exemplu, ASHWAGANDHA este un antistres natural, ce poate ajuta organismul să facă faţă mediului de muncă. Iar dacă îl comanzi de pe herbagetica.ro, ai garanția că acest produs este original și creat din ingrediente naturale.

Stresul scade performanța angajaților

Stresul este reprezentat ca un răspuns emoțional și psihologic, ce apare în situația în care cerințele de la serviciu nu se potrivesc cu nevoile și capacitatea angajatului. Acesta poate duce la depresie, dureri de cap, anxietate și probleme de sănătate. Poate avea însă repercusiuni și asupra afacerii tale. Din fericire, îl poți combate dacă urmezi pașii de mai sus.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →