Studiu: Cât câștigă angajații din industria serviciilor de afaceri?

Publicat pe 29 Noiembrie 2017
Programul flexibil, zilele libere suplimentare și posibilitatea de a lucra de acasă, sunt doar unele dintre beneficiile primite de către angajații industriei serviciilor de afaceri din România, arată studiul „Perspective asupra sistemelor de compensație și beneficii în Industria serviciilor de afaceri”, realizat de către Asociația Business Service Leaders în România (ABSL), în colaborare cu HAYS Talent Solutions. În ceea ce privește salariul brut lunar, în domeniile Financiar și Customer Support, acesta începe de la 3200 de lei pentru un angajat aflat în primul său an de muncă și poate să ajungă până la aproximativ 14.000 de lei pentru un Process Manager cu anumite specializări.

Piața românească de servicii de afaceri și outsourcing a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultimii ani. Ea atrage din ce în ce mai mulți investitori și datorită calității capitalului uman, respectiv abilităților tehnice și lingvistice demonstrate de către români. Aceste competențe sunt uneori recompensate financiar de către angajatori sub forma unui bonus lunar, utilizarea la locul de muncă a unei limbi străine aducând până la 1300 lei/lună brut, în cazul unor limbi străine mai rare precum daneza, finlandeza, norvegiana sau suedeza.

În același timp, centrele de servicii partajate își extind sfera și complexitatea proceselor și activităților pe care le susțin la nivel regional sau global, ceea ce determină o cerere mare de forță de muncă pregătită să lucreze în această industrie și, în același timp, necesitatea păstrării a actualilor angajați. Peste 50% dintre respondenți au declarat că firma intenționează să crească numărul de angajați în următoarele 12 luni, fie pentru că își dezvoltă portofoliul de clienți, fie pentru că diversifică serviciile pe care le oferă clienților lor actuali.

„Prin acest studiu, dar și prin programul Master Business Services, pe care îl derulăm împreună cu ASE București, ABSL sprijină companiile din industria serviciilor de afaceri din România în efortul lor de a identifica forță de muncă entry-level calificată, de a fi competitivi în procesul de recrutare și de a crește gradul de motivare și retenție a actualilor angajați. ABSL face demersuri constante pentru dezvoltarea prosperă a industriei, cu accent pe capitalul uman.  Așa cum a demonstrat-o și acest studiu, sistemul de beneficii se conturează constant după profilul angajatului – care sunt nevoile sale, ce îl motivează să facă performanță.”, a declarat Cosmin Pătlăgeanu, Președintele Asociației Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri din România (ABSL). 

În topul beneficiilor primite de către angajații industriei serviciilor de afaceri din România, aflați pe poziții non-manageriale, se află posibilitatea de a avea un program flexibil și zile libere suplimentare, în cazul a 74% dintre companiile respondente la studiu, iar pe următorul loc, cu 70% dintre companii, posibilitatea de a fi recompensați cu un bonus la salariu. Printre beneficii se numără și asigurarea medicală (59%) și posibilitatea de a lucra de acasă (56%).  

Majoritatea angajaților aflați pe poziții manageriale sunt recompensați de către companii cu mașină de serviciu ce poate fi utilizată și în scop personal (75%).  

La studiu au participat 19 companii care activează în domenii diferite din industria serviciilor de afaceri, precum telecomunicații, tehnologia informației, transporturi, servicii comerciale și profesionale, banking, servicii financiare, asigurări. 

Rezultatele studiului au fost prezentate în cadrul conferinței anuale ABSL, aflată anul acesta la a V-a ediție, care a reunit peste 500 dintre cei mai importanți lideri și reprezentanți ai companiilor de prestigiu din România. 

Studiul complet este disponibil pe site-ul asociației, https://www.absl.ro/press-room/#reports  

Despre ABSL 

Asociația Business Service Leaders în România (ABSL) este cea mai importantă organizație care reprezintă sectorul de business services, adunând în componența sa cele mai importante companii din piață care își desfășoară activitatea în domenii precum Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D).

Rolul ABSL România este de a susține expansiunea sectorului de Business Service și transformarea acestuia într-un vector important al creșterii economice a României. Asociația își atinge obiectivele prin facilitarea colaborării principalilor jucători, angajarea autorităților și grupurilor de interes în dezvoltarea aspectelor operaționale cheie ale industriei.

Din ABSL România fac parte atât companii autohtone, cât și multinaționale de profil, lideri regionali și globali precum: Accenture Services, Allianz Worldwide Partners, APT Resources & Services, Arvato Services Romania, Be Think Solve Execute, Capgemini, Central Europe Technologies, Connections Consult, CRH Ciment Romania, DB Schenker, Deloitte Audit, DXC Technology, Ernst & Young, Eucom Business Language, Genpact Romania, Global Remote Services, Goodyear Dunlop Tires Operations Romania, HP Enterprise, HP Inc Romania, Luxoft Professional Romania, Mazars Consulting, Microfocus, Microsoft Romania, Mood Media, Office Depot Service Center, OMV Petrom Global Solutions, Optima Solutions Services, PwC Romania, Process Solutions, Procter & Gamble Marketing Romania, Renault Business Services, Samsung SSCE, SCC Services Romania, SELIR, Societe Generale European Business Services, Stefanini Romania, TELUS International, TMF/UCMS Group Romania, UniCredit Business Integrated Solutions, Valoris Center, Vauban IT, Veeam Software, Vodafone Shared Services Romania, Webhelp, Wipro Technologies și WNS Global Services Romania.

De asemenea, ACCA, COS, Fine Law, HAYS, I Future, JLL, KPMG și SKANSKA susțin ABSL în calitate de parteneri strategici ai asociației.

Mai multe detalii despre ABSL găsiți pe www.absl.ro

Despre HAYS

Hays este liderul global în materie de recrutare de specialitate, care plasează candidați profesioniști în poziții permanente, temporare sau cu scopuri contractuale. Operam în cadrul sectoarelor private și publice, oferind servicii de recrutare contingente personalizate, executive search și soluții de outsourcing.

Combinația dintre cunoștințele acumulate dintr-un spectru larg al industriilor și profesiilor specializate ne ajută să fim recunoscuți ca experți în domeniul recrutării în sectorul forței de muncă. Cu peste 10.000 de angajați, în 250 de birouri, prezente în 33 de țări, anul trecut am plasat aproximativ 70.000 de oameni în job-uri permanente și 240.000 în proiecte temporare.

În fiecare zi ajutăm clienți care se confruntă simultan cu lipsa de talent în anumite piețe, încercând în același timp să remodelăm forța de muncă în altele. Contextul angajării este, de asemenea, într-o schimbare rapidă, dezvoltarea tehnologică provocând evoluții în modul în care oamenii lucrează. Înțelegem aceste complexități și poziționarea noastră unică pe piață ne ajută să le rezolvăm.

Acoperirea noastră globală, cunoștințele locale aprofundate, metodologia cercetării pe care o folosim, împreună cu rețeaua noastră extinsă de candidați te ajută să îți îndeplinești obiectivele de angajare. În calitate de partener HAYS, vei putea accesa o serie de beneficii, printre care cunoștințe despre piață și date comparative din rapoartele noastre salariale pe diferite specializări – oferindu-ți astfel posibilitatea de face decizii informate.

Cu peste 15 ani de experiență locală pe piața CEE (Europa Centrala și de Est), am ajutat la construirea sectorului de servicii de business și am devenit un expert incomparabil în recrutare multilingvistică. Având o echipă mare de consultanți în Servicii de Business, care au recrutat personal pentru peste 150 de centre în regiunea CEE și dezvoltând propriul Centru de Excelenta EMEA, cunoaștem foarte bine posibilele dificultăți pe care aceste organizații le pot întâlni în recrutarea celor mai bune talente. Prin colaborări intensive cu organizațiile GBS din România am demonstrat capacitatea de a livra candidați pentru poziții singulare, cât și în cadrul proiectelor de recrutare de volum de pe poziția de Master Vendor sau furnizor RPO. Expertiza noastră a fost recunoscută de industrie prin Award for the Best Recruitment Firm a Anului 2013, 2014, 2015 & 2017, cât și Best Executive Recruitment Firm a Anului 2016, în cadrul CEE Outsourcing and Shared Services Awards Gala.

Domenii: Afaceri, HR

S.C. HEIST INDUSTRIES SRL

Heist Industries is a pioneer of Community Marketing, a new model of doing advertising, based on content, storytelling, real people and relevance.

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →