Tendinte SEO in 2017: La ce schimbari sa ne asteptam

Publicat pe 24 Noiembrie 2016
Desi pare greu de crezut, suntem in al patrulea trimestru al anului 2016 si a venit timpul sa ne pregatim strategiile new media pentru anul 2017. Lumea optimizarii SEO continua sa se schimbe permanent intr-un ritm fulminant. Asteptarile clientilor, precum si update-urile periodice ale algoritmului Google ii forteaza pe specialistii SEO sa se adapteze si sa se alinieze noilor conditii.

Autosuficienta este inamicul numarul 1 al pozitiei in topul rezultatelor Goggle, iar asta poate fi periculor pentru orice business care vrea sa supravietuiasca in lumea marketingului modern.

Avand in vedere ca 93% din experientele in online incep cu cautarea pe Google, adoptarea si prioritizarea celor mai bune practici din marketingul digital pentru optimizarea SEO in 2017 sunt indispensabile, daca vrei ca site-ul tau sa aiba succes.

Apropiindu-ne de sfarsitul anului 2016, este recomandat sa analizam tendintele si practicile observate de-a lungul anului pentru a putea avea o idee legata de ce ne rezerva optimizarea SEO in 2017.

Date structurate

Datele structurate ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine continutul site-ului tau, asigurand astfel o pozitionare cat mai corecta in rezultatele returnate la cautare. Datele structurate sunt, de asemenea, utile atunci cand Google decide sa returneze rezultate cat mai relevante si cat mai specifice utilizatorilor, precum Raspunsurile Rapide.

Google a cunoscut o crestere in utilizarea de Raspunsuri Rapide, crescand de la 22% in Decembrie 2014, la peste 40% pana la inceputul anului 2016. Datele structurate fac ca scopul si continutul site-ului tau sa fie cat mai clare, in asa fel incat textul afisat in snippet box sa fie cat mai atragator pentru utilizatori.

Bineinteles, nu putem vorbi despre tendintele din optimizarea SEO in 2017, fara a discuta despre algoritmul RankBrain si inteligenta artificiala. Avand in vedere ca acestea reprezinta in prezent al treilea factor de pozitionare ca importanta si impact, brand-urile trebuie sa se asigure ca site-urile lor sunt cat mai usor de interpretat de catre o inteligenta artificiala. Datele structurate pot transforma asta in realitate. Tinand cont ca e foarte probabil ca inteligenta artificiala sa evolueze considerabil in viitor, utilizand datele structurate te asiguri ca site-ul tau este pregatit pentru orice rezerva viitorul.

Hibridizarea si distrugerea barierelor

In timp ce utilizatorii de internet dezvolta un comportament din ce in ce mai sofisticat in mediul online si cererea mare de servicii de marketing digital imping specialistii SEO sa colaboreze intre ei, brand-urile care supravietuiesc in lumea marketingului modern au ajuns la concluzia ca zidul care desparte departamentele de marketing digital trebuie daramat.

Utilizatorii de smartphone isi acceseaza contul de e-mail, cei de desktop revendica cupoane social media, iar cei care acceseaza reclamele de tip Pay-per-click se asteapta la o experienta similara cu cea avuta atunci cand au ajuns pe site-ul tau, generand trafic organic.

Pentru a ajunge la acest segment de utilizatori, se estimeaza ca un procent de aproximativ 80% din oamenii de marketing digital din lume vor lansa campanii hibrid in viitor.

Pentru a te asigura ca echipa ta este la curent cu aceste tendinte, te sfatuim urmatoarele:

- Sustine cross-traininguri pentru a ajuta membrii diverselor echipe sa inteleaga obiectivele si strategiile fiecareia

- Dezvolta proiecte de colaborare unde membrii din diverse echipe isi aduna fortele pentru un obiectiv comun

- Creeaza proceduri si documente informative valabile pentru toate echipele, care definesc tipul de limbaj, rolurile si asteptarile business-ului tau

Schimbari la nivelul SERP

Google a facut multe experimente, de-a lungul anului 2016, in privinta SERP-ului (Search Engine Response Page), iar acestea vor avea impact asupra strategiei de optimizare SEO in 2017. Mai exact, a permis afisarea unui numar mai mare de caractere in titluri si meta descrieri. Momentan, este destul de problematic ca oamenii de marketing sa poata profita de aceasta tendinta, deoarece nu se aplica oricarui site, iar Google nu a precizat daca aceste modificari sunt temporare sau permanente.

Daca te numeri printre site-urile care beneficiaza de aceasta facilitate, este recomandat sa:

- continui sa folosesti cuvantul cheie principal la inceputul titlului si meta descrierii.

- folosesti numarul suplimentar de caractere pentru o descriere mai amanuntita

Viteza in mediul mobile

De cand Google a introdus prima oara proiectul AMP (Accelerated Mobile Pages) la sfarsitul anului 2015, importanta vitezei in mediul online mobile a crescut.

Google a fost mereu constient ca o viteza mica de incarcare a paginilor afecteaza in mod negativ experienta utilizatorului, de aceea o secunda de intarziere la incarcarea paginii afecteaza negativ cu 7% conversiile. Odata cu AMP, Google poate pune mai mult accept pe importanta vitezei de incarcare, prin urmare, acest factor va deveni din ce in ce mai important in strategia de optimizare SEO in 2017.

AMP a fost initial creat pentru site-urile de stiri. Formatul respectiv elimina detaliile nesemnificative din designul si functiile site-ului, ajutandu-l sa se incarce mai rapid. Conform Google, utilizarea AMP poate imbunatati viteza de incarcare cu intre 15-85%.

Mediul online mobile a cunoscut si o crestere in importanta micro-momentelor.

Micro-momentele descriu reflexul oamenilor din ziua de azi de a apela la un device atunci cand au o problema, o nelamurire sau o nevoie de satisfacut.

Aceste micro momente se impart in 4 categorii:

- Momentele de tip “Vreau sa stiu X lucru”

- Momentele de tip “Vreau sa merg in X loc”

- Momentele de tip “Vreau sa cumpar X lucru”

- Momentele de tip “Vreau sa fac X lucru”

Daca brand-urile vor veni in 2017 in intampinarea acestor nevoi, inseamna ca vor capabile sa ofere o experienta mobile satisfacatoare si reputatia lor va creste.

Aceste pagini AMP servesc in mod preponderent nevoilor de tip “Vreau sa stiu X lucru”. Cu toate acestea, in ultima perioada, tehnologia AMP a inceput sa se extinda si sa acopere si nevoile de tip “Vreau sa cumpar X lucru”, eBay optimizand SEO milioane de pagini pentru utilizatorii de comert online.

Pentru a fii sigur ca site-ul tau ofera o experienta online mobile satisfacatoare, pentru strategie de optimizare SEO in 2017, ia in considerare urmatoarele:

- evita imagini care nu sunt necesare, iar cele care sunt, afiseaza-le la o dimensiune mai mica

- Nu folosi imagini complicate sau cu rezolutie foarte mare, deoarece se vor incarca foarte greu

- Pastreaza doar Cookies-urile esentiale

- Stilizeaza-ti site-ul in general, pe cat posibil.

E foarte probabil ca optimizarea SEO in 2017 sa fie la fel de surprinzatoare si incitanta ca in anii trecuti. Brand-urile trebuie sa profite de timpul ramas in anul acesta pentru a-si pregati strategiile care le vor ajuta sa faca fata tendintelor din anul 2017.


Adserving iAgency.ro SRL

iAgency este o agentie interactiva, specializata în servicii de SEO, Web Design si Social Media. Misiunea agentiei este de a oferi servicii creative de marketing online care sa aduca rezultate...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →