TOP 7 cele mai periculoase alimente de care ar trebui să te ferești

Publicat pe 26 Iunie 2019
Probabil că ai auzit zicala „Spune-mi ce mănânci ca să-ți spun cine ești!”. Alimentația zilnică ne definește. Toate substanțele conținute de alimente sunt absorbite de corpul nostru și au fie efecte pozitive, fie negative, în funcție de ce alegeri facem. De aceea, este foarte important să ne controlăm dieta.

Află în continuare ce alimente ar trebui eliminate din alimentația zilnică și ce ar trebui să consumi mai mult.

De ce alimente trebuie să te ferești?

Margarina

Acest aliment este obținut prin hidrogenarea uleiurilor vegetale. Procesul chimic de hidrogenare constă în transformarea grăsimilor bune de origine vegetală (forma „cis”), în grăsimi amenințătoare (forma „trans”) asupra sănătății. Scopul acestui proces este de a solidifica produsul (de a-l face tartinabil) și de a-i prelungi termenul de valabilitate. Însă aceste grăsimi „trans” reprezintă un pericol. Consumate frecvent, se depun pe vasele de sânge și cresc riscul de ateroscleroză și, implicit, de alte boli cardiovasculare.

De asemenea, studiile demonstrează potențialul cancerigen al acestor grăsimi, dar și a conservanților folosiți.

Unele margarine nu se mai produc prin procesul de hidrogenare, însă acest lucru trebuie verificat pe etichetă.

Sucuri

Nivelul ridicat de zahăr din sucurile comercializate poate duce la diabet. Consumate în exces, sucurile creează creșteri ale glicemiei. Pentru a scădea nivelul glucozei din sânge, pancreasul hipersecretă insulină. Astfel, apar oscilații foarte mari ale insulinei de fiecare dată când sucurile sunt consumate. Pe termen lung, din cauza acestei continue suprasolicitări, pancreasul și producția de insulină sunt afectate și apare diabetul.

Sucurile din comerț sunt produse dintr-un amestec de apă și concentrat care oferă aromă și culoare. Conservanții și aromele folosite prezintă risc cancerigen și afectează în special sistemul digestiv.

Fast-food

Cantitatea de conservanți și grăsimi „trans” din aceste produse este foarte mare. Astfel, produsele fast-food intră în categoria alimentelor periculoase pentru întregul organism. În afară de potențialul cancerigen, ele creează probleme digestive și cardiovasculare. 

Monoglutamatul de sodiu folosit pentru a da gust plăcut creează dependență, ceea ce duce la instalarea obezității, din cauza conținutului ridicat de calorii.

Orice aliment prăjit

Orice aliment prăjit în ulei poate fi considerat compromis. Uleiul prăjit este supus hidrogenării, iar grăsimile sunt transformate. Din această categorie, cartofii prăjiți sunt cei mai consumați.

Carnea de porc din comerț

Carnea comercializată conține conservanți, antibiotice și hormoni care au fost folosiți la forțarea creșterii animalului. Cea de porc are în compoziție și un nivel ridicat de grăsimi saturate și colesterol care afectează funcția cardiovasculară.

De asemenea, nivelul ridicat de purine și pirimidine face ca excesul de carne de porc să reprezinte un risc pentru artrita gutoasă sau guta.

Acest aliment mai poate conține bacterii care provoacă afecțiuni digestive (enterocolită – tratament, simptome și cauze), dacă nu este preparată termic corespunzător.

Carnea tocată este și mai periculoasă, întrucât poate conține și alte resturi de la animale.

Produse de patiserie

Produsele de patiserie conțin și ele grăsimi „trans”, ale căror efecte au fost deja menționate.

Acestea nu aduc niciun beneficiu consumatorului. Ele nu stăpânesc foamea și nu oferă nutrienți. Mai mult decât atât, aditivii din compoziție cresc riscul de a dezvolta boli digestive și cancer.

Dulciuri și snacks-uri

Jeleurile, ciocolata, bomboanele, batoanele, prăjiturile conțin o cantitate foarte mare de zahăr, aditivi alimentari și grăsimi hidrogenate. Efectul pe care îl au asupra pancreasului este devastator. Consumul excesiv provoacă obezitate.

O ciocolată și un croissant cu ciocolată conțin fiecare aproximativ 500 kcal, echivalentul unei mese bogate.

Snacks-urile au în compoziția lor conservanți și arome artificiale care le mențin intacte pentru ani de zile.

Ce înseamnă un stil de viață sănătos?

Un stil de viață sănătos implică o alimentație echilibrată care să cuprindă necesarul zilnic de carbohidrați, proteine, grăsimi, substanțe minerale, fibre și vitamine. Dieta trebuie să cuprindă produse lactate, ouă, carne (mai ales de pește), cereale, legume și fructe. Zilnic, trebuie să avem 3 mese principale și 2 gustări, pe baza unui orar. Alimentele procesate trebuie reduse sau eliminate din dietă.

Sportul, odihna, consumul optim de apă (35 ml/kg corp) și redus de alcool sunt importante pentru menținerea sănătății. 

De asemenea, stilul de viață sănătos implică renunțarea la fumat.

Sfaturi nutriționale

  • Când simți nevoia de dulce, alege un fruct, în detrimentul dulciurilor. 
  • Alege fructele „imperfecte” din piață!
  • Consumă mai rar alimentele dăunătoare, de genul cartofilor prăjiți. Este mai bine să-i prepari prin coacere. 
  • Deși dulciurile sunt preferatele copiilor, acestea trebuie consumate în cantități mici. Poți prepara dulciuri sănătoase acasă.
  • Specialiștii recomandă prăjirea alimentelor doar în ulei de palmier.
  • Alege carnea de animale crescute la curte!
  • Dacă vrei să achiziționezi carne tocată, poți alege să fie tocată în fața ta.
  • Prepară carnea timp îndelungat, la temperaturi de peste 70 de grade.
  • Așadar, ai grijă ce alimente alegi de pe raft și cum le prepari!

    Domenii: Lifestyle

    Accent Adserving Agency SRL

    Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →