Top 9 greşeli pe care să le eviţi când începi un business

Publicat pe 10 Aprilie 2019
Deschiderea unui business poate fi o provocare pentru orice antreprenor, având în vedere mediul de afaceri foarte competitiv, indiferent de segment.

Astfel, deşi înfiinţarea unei firme este o soluţie bună, trebuie să eviţi câteva greşeli de bază, pentru a nu avea repercursiuni majore din punct de vedere financiar. Cu puţină documentare şi vigilenţă, poţi avea succes în afacerea ta şi vei fi pregătit să răzbaţi în faţa concurenţei. În cele ce urmează, îţi prezentăm cele mai comune greşeli, întâlnite la tinerii antreprenori, pe care trebuie să le eviţi, dacă îţi doreşti să ai o afacere de succes pe cont propriu.

Nu cercetezi piaţa

Atunci când ţi-ai ales domeniul de activitate şi îţi doreşti să începi o afacere, trebuie să eviţi o cercetare superficială a pieţei, care te poate costa mult, pe termen lung. Află cât mai multe despre domeniul de activitate în care îţi doreşti să activezi, dar şi despre clienţi, competitori sau strategii. In acest fel, vei avea o imagine de ansamblu asupra businessului şi vei fi capabil să oferi produse compatibile cu cerinţele pieţei. Un studiu de piaţă amănunţit te va ajuta şi să observi dacă ideea pe care doreşti să o pui în practică este bună, înainte să investeşti sume mari de bani.

Cu toate acestea, cea mai des întâlnită greşeală este supraestimarea potenţialului pieţei. Astfel, trebuie să vezi câte firme din oraşul tău oferă aceleaşi produse, care este utilitatea serviciilor pe care le promovezi şi câte persoane ar putea fi interesate de profilul tău. Poţi merge şi la târgurile de profil, care îţi vor oferi o perspectivă mai clară asupra a ceea ce îşi doresc clienţii de la tipul de afacere pe care îl promovezi.

Nu ai destui bani pentru derularea afacerii

Fiindcă pentru orice business ai nevoie de investiţii serioase, o altă greşeală pe care o fac majoritatea tinerilor antreprenori ţine de fondurile insuficiente pe care şi le pun la dispoziţie pentru derularea afacerii. Deşi ar fi o situaţie ideală atunci când lansezi un business, nu poţi face profit imediat. De aceea, trebuie să calculezi exact suma de care ai nevoie pentru investiţie şi să mai pui şi ceva deoparte, chiar dacă nu este prevăzut în planul de afaceri iniţial.

Pot apărea situaţii neprevăzute, unde vei avea neapărată nevoie de bani. Pentru a evita apariţia unei găuri în buget, nu te axa pe cheltuieli mari, încă de la început. Chiar dacă îţi doreşti un sediu central sau mulţi angajaţi pentru fiecare departament al firmei, acestea nu sunt lucrurile la care trebuie să te gândeşti încă de la începerea unui business. Ia lucrurile pe rând şi începe cu paşi mici. Astfel, nu vei avea cum să dai greş în afacerea ta.

Nu foloseşti tehnologia

Luând în calcul concurenţa acerbă din zilele noastre atunci când vine vorba de mediul de afaceri, vei avea nevoie să fii cu un pas înaintea concurenţei. Pentru a face acest lucru, trebuie să îţi simplifici munca, având un flux de lucru automat. Cu alte cuvinte, nu uita de tehnologie! Vei avea nevoie de un program de gestiune, ideal atât pentru firmele mici, aflate la început de drum, cât şi pentru companii mari, care lucrează cu mai mulţi furnizori.

Astfel, un program de gestiune te poate ajuta să urmăreşti comenzile şi stocurile, cu ajutorul unui software dedicat. În locul unei pagini de Excel, un program de gestiune reprezintă o sursă importantă pentru documentaţia produselor şi serviciilor. Acest proces de gestiune te poate diferenţia de concurenţă, deoarece te va ajuta să vinzi mai rapid produsele pe care le promovezi. Folosirea unei astfel de tehnologii pune pe primul plan executarea unei operaţiuni eficiente, în locul unei pierderi valoroase de timp şi resurse financiare.

Nu ai un plan de afaceri solid

Pentru a reuşi cu adevărat în afaceri, trebuie să ai încă de la început, un plan solid, bine pus la punct. Cele mai multe afaceri, aflate la început de drum, dau greş tocmai din lipsa unui scop clar şi concis. Atâta timp cât nu ai o idee de ansamblu a rezultatului final în ceea ce priveşte businessul pe care ţi-l doreşti, niciun efort nu va putea să dea roade. Ia în calcul orice s-ar putea întâmpla, defineşte clar scopul pe care ţi-l doreşti să îl atingi şi suma de care ai nevoie pentru începerea şi dezvoltarea afacerii tale.

Nu studiezi îndeajuns competiţia

Atunci când îţi doreşti să începi o afacere, ignorarea competiţiei sau studierea sa superficială pot fi fatale pentru tipul tău de business. Pentru că niciun fel de afacere nu poate funcţiona într-o piaţă goală, trebuie să îţi cunoşti adversarii, cât mai bine cu putinţă.

Astfel, caută toţi competitorii din segmentul tău de activitate, află ce strategii de marketing folosesc şi cel mai important, ce preţuri au pentru serviciile pe care le oferă. În acest mod, poţi afla principalele criterii după care te poţi ghida. Dacă ceilalţi au preţuri mici pentru produsele pe care le oferă, nu poţi stabili un preţ mai mare, deoarece nu vei obţine profit.

Nu investeşti în strategiile de marketing

Atunci când ai stabilit în mod clar produsul sau serviciile pe care le poţi oferi clienţilor, trebuie să investeşti şi într-un plan pentru a atrage publicul ţintă spre care te îndrepţi. Strategiile de markting sunt cele mai indicate: promovarea pe reţelele de socializare a luat amploare în ultimii ani, aşa că aceasta este una dintre metodele eficiente de a-ţi face publicitate. Totodată, poţi să pui accent şi pe reclame în reviste, ziare sau TV, care să atragă atenţia. Investeşte cât mai mult în aceste strategii de promovare, deoarece pot reprezenta rampa ta de lansare în lumea business-ului de succes.

Nu accepţi ajutor suficient

Deşi îţi doreşti să preiei frâiele întregii afaceri, nu poţi face totul de unul singur şi nici nu este recomandat să procedezi în acest fel. Dacă nu ai niciun partener în afaceri şi nici prea mulţi angajaţi în momentul de faţă, cere sfaturi specializate de la un consultant în afaceri, care te poate învăţa multe lucruri noi şi utile, astfel încât să dezvolţi o afacere de succes. În plus, oricărui antreprenor nu trebuie să îi lipsească un avocat şi un contabil, persoane care înţeleg businessul şi pot veni întotdeauna cu idei şi soluţii, atunci când întâmpini o problemă.

Nu stabileşti un preţ potrivit pentru produsele tale

Regula de aur în desfăşurarea unei afaceri de succes ţine de stabilirea unui preţ corect pentru produsele pe care le oferi. Simplu spus, preţul nu trebuie să fie nici mare, dar nici prea mic. Foarte mulţi antreprenori, aflaţi la început de drum, vor să întreacă o parte dintre competitori prin stabilirea unor preţuri foarte scăzute. Din păcate, această strategie nu va funcţiona, pentru că, în cazul în care nu ai un volum mare de produse spre vânzare, vei ieşi în pierdere. Încearcă să adaptezi preţul în funcţie de piaţă şi menţine o bună calitate a serviciilor, pentru a fi capabil să avansezi.

Nu pui accent pe detaliile care să te diferenţieze de ceilalţi

Într-un domeniu plin de competitori, trebuie să încerci ca afacerea ta să iasă în evidenţă, cu ajutorul unor detalii care fac diferenţa. De exemplu, poţi încerca să creezi o ofertă unică de vânzare, care să cuprindă răspunsuri clare la întrebările potenţialilor clienţi:

  • De ce ar trebui să cumpere ceva de la tine şi nu de la alt competitor?
  • Ce oferă un anumit produs de-al tău în plus faţă de cel al unui competitor?
  • De ce ar trebui să aibă încredere în compania ta şi în produsele pe care le oferi?

Odată ce ai răspuns concret la aceste întrebări prin oferta de vânzare a afacerii tale, ai mult mai multe şanse de succes.

Chiar dacă promovarea unui business presupune multe etape dificile, trebuie să eviţi, pe cât posibil, efectuarea unor greşeli care te vor costa mult. Pentru dezvoltarea afacerii tale, nu uita de programele de gestiune de care ai nevoie pentru a vinde mai rapid produsele pe care le promovezi dar şi de investiţia în strategiile de marketing, prin intermediul cărora te poţi face remarcat. Totul stă în mâinile tale!

Domenii: Afaceri

Accent Adserving Agency SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →