Topul retailerilor din bricolaj in mass-media si publicitate

Publicat pe 14 Aprilie 2016
Bucuresti, 14 aprilie 2016: Dedeman conduce topul companiilor de bricolaj cu cele mai multe mentiuni in mass media, iar Praktiker este pe primul loc in topul retailerilor din bricolaj cu cele mai multe reclame inregistrate.

Topul aparitiilor in mass media

In perioada 1 ianuarie – 31 martie 2016, retailerii din bricolaj au inregistrat 5.966 de materiale in mass media, cele mai multe dintre ele fiind in presa online, 1.759 de mentiuni, si in social media, 4.019 de mentiuni.

Compania Dedeman a inregistrat cea mai buna vizibilitate in mass media, in perioada 1 ianuarie – 31 martie 2016, cu 2.604 materiale. Locul doi este ocupat de Leroy Merlin cu 792 de mentiuni, urmata de Praktiker cu 717 de materiale. Hornbach este in top cu 640 materiale, urmata de Arabesque cu 575 de mentiuni si Brico Depot cu 361 mentiuni. bauMax* a inregistrat in perioada mentionata 152 materiale, fiind urmata de Ambient cu 81 materiale. Mr. Bricolaje are 37 de mentiuni, OBI* este in top cu 7 materiale.

Topul companiilor cu cel mai mare volum de publicitate in primele trei ale anului 2016

In perioada 1 ianuarie – 31 martie 2016 , companiile de bricolaj au inregistrat 5.027 reclame in mass media, dintre care 2.688 au fost difuzate la TV, 2.329 la posturile de radio si 10 machete tiparite in presa scrisa.

Clasamentul companiilor cu cel mai mare volum de publicitate este condus de Praktiker cu 2.557 reclame inregistrate si un rate card estimat la 2.506.187 euro. Leroy Merlin ocupa a doua pozitie cu 1.140 reclame si un rate card estimat la 2.142.532 euro, fiind urmata de Dedeman cu 625 reclame difuzate si un rate card estimat la 124.780 euro. Brico Depot a inregistrat, in perioada 1 ianuarie – 31 martie, 431 reclame si un rate card de 577.080 euro, iar Hornbach este in top cu 157 reclame si un rate card estimat la 493.670 euro.

Sursele cu cele mai multe reclame difuzate/tiparite sunt: Caminul cu 3 machete publicate, Romania Actualitati cu 671 spoturi difuzate si Antena 3 cu 425 reclame difuzate.

Despre raport

Analiza a luat in calcul publicatiile tiparite si online, posturile de radio si TV monitorizate de mediaTRUST in perioada 1 ianuarie – 31 martie 2016. Detalii privind monitorizarea sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Pentru vizibilitatea in publicitate raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a peste 125.961 de reclame difuzate in intervalul de timp 1 ianuarie – 31 martie 2016, la 21 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale, la categoria Comert. Costul estimat in euro a fost calculat pe baza valorii de rate card.

*Compania bauMax a fost preluata de catre Leroy Merlin, iar OBI si-a incetat activitatea in Romania din aprilie 2015.

Despre mediaTRUST

mediaTRUST Romania, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, ofera clientilor sai acces la informatiile aparute zilnic in mass media (presa scrisa, online, radio si TV) din 15 tari din Europa Centrala si de Est. Infiintata in 1999, mediaTRUST furnizeaza servicii de monitorizare pentru clienti din toate industriile, ONG-uri, companii si institutii ale statului. Din 2004 suntem membri ai organizatiei internationale de elita FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d'Extraits de Presse), iar in 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Roman de Audit Transmedia) si ARMA (Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor).                 

Domenii: Constructii, Retail, Media

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →