Tot ce trebuie să știi dacă vrei să-ți deschizi un service auto

Publicat pe 5 Mai 2020
Dacă vrei să-ți deschizi un service auto și cauți informații despre cum ai putea pune mai bine în aplicare această idee de afacere, ai ajuns unde trebuie.

În rândurile ce urmează vei afla tot ce presupune pregătirea, amenajarea, dar mai ales promovarea unui business care presupune reparații auto de orice fel. Iată care vor fi pașii pe care va trebui să îi parcurgi, de la idee la bani.

Cum faci un plan de afacere pentru un service auto?

Înainte de toate, trebuie să-ți „faci temele”. Nu poți deschide o afacere fără să știi care vor fi nevoile tale de infrastructură, logistică și angajați. Așadar, e nevoie să elaborezi un plan de afaceri, înainte să investești vreun ban. Poți cere ajutorul unui expert sau poți face singur o simulare de business pentru a înțelege mai bine care va fi amploarea investiției și care este timpul pe care va trebui să îl aloci acestui proiect pe care vrei să-l transformi într-o afacere de succes cu un profit cât mai mare.

Începe cu o imagine de ansamblu a ceea ce vei vrea să construiești de la zero. În funcție de numărul de puncte de lucru dintr-un atelier mecanic, vei afla care este dimensiunea ideală a spațiului pe care trebuie să îl închiriezi sau să îl amenajezi, dacă ești deja proprietarul unei hale care se pretează la o afacere de acest tip. Mai apoi, alege dacă profilul service-ului auto pe care vrei să îl deschizi va fi universal sau vei fi specializat pe anumite tipuri de motorizare sau mărci de mașină. Nu în ultimul rând, ia în calcul și investiția în mobilier, ustensile și aparate care îți vor fi de folos în munca ta viitoare, cum ar putea fi câteva rafturi de scule auto, un elevator, un soft de diagnoză auto sau truse cu diferite instrumente de lucru.

Condiții care trebuie îndeplinite dacă vrei să-ți deschizi un service auto

Și nu ne referim aici la birocrație și pregătiri contabile, pentru că despre acestea îți vom explica ceva mai jos. Vorbim despre o pregătire anterioară pe care ar trebui să o ai, chiar și la un nivel mediu spre avansat, pentru a putea oferi, după ce vei deschide propriu-zis firma, numai servicii de cea mai înaltă calitate. Competențele tale ar trebui să fie unele superioare și dobândite în urma unor calificări în domeniul tehnic. Experiența practică este și ea foarte importantă, pentru că, pentru a ști ce să oferi, mai întâi de toate ar trebui ce anume vor clienții unui service. 

Pașii birocratici

Deși se pot dovedi a fi anevoioși, pașii birocratici trebuie parcurși imediat după ce ai realizat un plan de afacere și ai decis că acesta este drumul pe care vrei să pășești de acum înainte. Va trebui să alegi o formă juridică a societății pe care o vei reprezenta, adică un SRL, SRL-D sau un PFA, apoi să depui dosarul la Oficiul Național al Registrului Comerțului, pentru ca procesul de înmatriculare a firmei să poată începe. Imediat după va trebui să ajungi la Registrul Auto Român unde va trebui să obții autorizația de funcționare pe care toate service-urile o au, dar și la Garda de Mediu pentru aprobarea activității de care urmează să te ocupi.

Cum angajezi oameni într-un service auto

Cel mai probabil, la început va fi suficientă doar munca ta în service, însă cu timpul vei dobândi clienți fideli care vor vrea să apeleze la serviciile tale. Asta înseamnă că nu te vei putea ocupa de toți odată, așa că va trebui să îți formezi o echipă de oameni dedicați muncii, cu același talent și aceeași pasiune ca a ta - mașinile. Fie poți recruta dintre foștii tăi colegi, fie poți forma oameni noi, cu puțină experiență, dar care vor crește alături de tine și vor urma principiile pentru care și tu te-ai făcut cunoscut în piață.

Cum poți promova un service auto?

Chiar dacă ți se pare că lucrurile merg suficient de bine cât să nu mai ai loc de programări, nu ar trebui să te oprești niciodată din promovarea serviciilor tale. O strategie eficientă de marketing te poate face cunoscut pe piață, ceea ce îți va păstra numărul de clienți constant. Cursurile de perfecționare în această direcție sunt binevenite, pentru că vei putea aplica secrete de promovare pe serviciile pentru care poți garanta deja. Nu uita nici de platformele de social media, unde trebuie să fii mereu activ și gata să răspunzi clienților tăi. 

Succes în noul tău drum!

Domenii: Afaceri

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →