Tot ce trebuie sa știi dacă vrei să-ți transformi magazinul fizic într-unul online

Publicat pe 27 Iulie 2020
Comerțul electronic s-a extins semnificativ în ultimii ani și pe piața din România, datorită avantajelor asociate acestui tip de comerț. Din cauza rutinei zilnice, mulți dintre noi nu ajung des la cumpărături. De aceea, cumpărăturile online au câștigat tot mai mult teren.

Vânzările online din țara noastră au atins aproximativ 5 miliarde de euro în anul 2019 și se estimează că în 2020 acestea s-ar putea dubla, din cauza pandemiei de Covid-19. 

Însă cumpărăturile online nu prezintă avantaje doar pentru cumpărători, ci și pentru vânzători. Iată tot ceea ce trebuie să știi dacă vrei să-ți transformi magazinul fizic într-unul online. 

Cum îți transformi magazinul fizic într-unul online?

Dacă vrei să-ți transformi magazinului fizic într-unul online, trebuie să ai în vedere următorii pași:

1. Achiziționarea domeniului web

Pentru a putea deține un site web, trebuie să achiziționezi un domeniu web, adică ceea ce se scrie înainte de „.ro”. Domeniul web trebuie să fie unic și să nu se asemene cu alte denumiri de site-uri, pentru a nu induce în eroare clientul. De asemenea, numele trebuie să fie cât mai scurt, ușor de scris și de citit și nu trebuie să conțină caractere neobișnuite. 

Domeniul achiziționat poate expira de la un an la altul. De aceea, este recomandat să îl achiziționezi de la furnizori – în acest caz, poți achita domeniul pentru mai mulți ani de la bun început. 

2. Alegerea de software

În primul rând, este important să achiziționezi un soft sau o platformă de eCommerce. O astfel de platformă îți permite să configurezi cu ușurință produsele și designul site-ului, fără a fi nevoie de specialiști precum programatorii. De asemenea, un soft eCommerce îți asigură servicii de mentenanță. Există platforme care te ajută să-ți înființezi rapid magazinul online, cum ar fi platformele de tip SaaS. 

Poate fi nevoie și de un sistem ERP pentru a-ți administra eficient afacerea. Acest sistem reprezintă o platformă care integrează toate departamentele unei firme, asigură o bună colaborare între ele și automatizează operațiunile firmei. Un modul de contabilitate este esențial pentru activitățile de comerț. Un sistem ERP te ajută să menții legătura între magazinul online și personal. 

De asemenea, poți avea nevoie de un program de facturare care să genereze rapid facturi, chitanțe și bonuri, dar și alte documente fiscale.

3. Respectarea legislației

Pentru a fi legal, comerțul electronic trebuie să se supună unor norme legislative. Site-ul trebuie să includă secțiune referitoare la „Politica de confidențialitate”, „Termeni și condiții”, „Politica de cookies”. De asemenea, asigură-te că magazinul tău online respectă:

  • Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic
  • OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorului
  • Legea nr. 287/2009 privind codul civil

4. Promovarea site-ului

Magazinul online nu poate funcționa dacă nu are clienți, iar pentru aceasta este nevoie de promovare. În primul rând, trebuie să anunți clienții că ți-ai mutat afacerea în mediul online. Magazinul fizic este deja cunoscut, iar transformarea acestuia într-unul online poate stârni interesul clienților deja existenți. 

Promovarea magazinului online poate fi realizată cu ajutorul site-urilor de socializare, prin influenceri sau reclame plătite. 

Cum poate avea succes afacerea online?

Pentru a avea o afacere eCommerce de succes, nu este suficient să lansezi afacerea online și să ai produse în stoc. Trebuie să iei în considerare și alte detalii:

  • Concentrarea pe client – clientul are nevoie de încredere în magazinul tău online, pentru a putea cumpăra. Felul în care prezinți produsele, tema site-ului și transparența informațiilor sunt aspecte importante în acest sens.
  • Varianta pentru telefonul mobil – trebuie să te asiguri că site-ul poate fi utilizat atât pe desktop, cât și pe mobil. Multe persoane folosesc smartphone-ul mai mult decât PC-ul. 
  • Testează site-ul – comandă chiar tu de pe site-ul tău, pentru a putea observa ritmul de lucru și timpul de procesare pentru operațiunile efectuate pe site. Trebuie să fie simplu pentru clienți să comande și trebuie să primească produsele în timp util. 
  • Investește în SEO – o agenție SEO te poate ajuta să atragi mai mulți clienți, deoarece îți plasează site-ul în primele rezultate din căutările de pe browser.

Avantajele unui magazin online

Magazinul online are câteva avantaje în plus față de cel fizic:

  • Este accesibil 24/24 clienților.
  • Costuri de funcționare mai mici.
  • Nu ești limitat geografic (poți livra oriunde).
  • Automatizezi și facilitezi gestionarea stocurilor.

În concluzie, transformarea magazinului fizic într-unul online nu este un proces complicat, mulțumită platformelor și furnizorilor de servicii în acest scop. Totuși, această schimbare necesită o investiție. 

Domenii: Afaceri

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →