Transformarea digitală înseamnă şi anticipare

Publicat pe 27 August 2020
British Petroleum(BP) este unul din giganţii mondiali în materie de cercetare, exploatare şi distribuţie resurse energetice fosile. Teoretic, tehnologiile digitale au un impact mai redus în acest domeniu. Şi totuşi, lucrurile nu stau deloc aşa în cazul BP. Pentru a se poziţiona azi pe poziţii care să-i aducă avantaje competitive mâine, firma operează o unitate tehnologică de elită, denumită Digital Innovation Organization (DIO), complet diferită de unităţile care operează IT tradiţional.

De fapt, DIO se ocupă cu investigarea tehnologiilor complet noi care au potenţialul de a fi disruptive, lucrând împreună cu alte echipe BP, instituţii academice, firme de tehnologie, cum ar fi Fujitsu, şi firme de tip start-up. Conform oficialilor BP, unitatea monitorizează peste 400 de tehnologii aflate în diverse etape de evoluţie. Din acest proces se extrag informaţii relevante despre viitorul posibil, ceea ce duce la decizii de investiţii în tehnologii la momentul oportun.

Aşa s-a ajuns la dezvoltarea, în parteneriat cu Fujitsu, a unui proiect cunoscut sub numele de “Sandy“. În fapt, proiectul este o platformă AI sprijinită de un asistent digital menită găsirii de date importante pentru inginerii BP. Experţii firmei alimentează platforma cu volume mari de date geologice, geofizice şi de altă natură, iar platforma grupează informaţiile primite, identificând noi conexiuni şi noi posibile fluxuri de lucru, după care generează grafice relevante legate de activele subterane ale BP.

Platforma foloseşte reţelele neurale AI pentru a efectua simulări rapide ale diverselor cerinţe ale utilizatorilor umani, fapt care ajută inginerii BP să înţeleagă rapid situaţiile de pe teren, să genereze idei noi de lucru şi să ia decizii mai bine informate. Rezultatul cel mai important este accelerarea duratelor de viaţă ale proiectelor, de la nivel de explorare resurse până la nivel de modelare rezervoare de resurse.

Obiectivul întregului sistem este reducerea cu 90% a colectării, interpretării şi simulării de date. Iar până acum, conform oficialilor firmei, sistemul a ajutat deja la rezolvarea unor simulări complexe de 10.000 de ori mai repede decât cu metodele clasice.

Mai multe detalii la https://www.fujitsu.com/global/imagesgig5/fjc_advance-of-ai.pdf.

Domenii: Energie, IT

TAG MEDIA SRL

Tag Media SRL o agenție de Relații Publice și Comunicare, activitatea noastră fiind aceea de a difuza informații IT&C către mass media. Aceste informații includ conținut media (comunicate de...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →