Vor putea Băncile să iasă mai puternice din această pandemie?

Publicat pe 7 Aprilie 2020
Pandemia de Coronavirus reprezintă o provocare semnificativă pentru sectorul bancar, atât din perspectiva asigurării continuității operaționale, cât și din aceea a implementării măsurilor luate de autorități.

În acest context, băncile încearcă să sprijine persoanele afectate de epidemie atât prin aplicarea politicilor interne de protejare a clienților și a angajaților, cât și prin reducerea programului de lucru în sucursale sau chiar închiderea unora dintre ele. Ce daune va provoca criza de coronavirus băncilor? Marjele vor fi reduse, pierderile din credit vor crește și, pentru băncile aflate în poziții nefavorabile, recuperarea ar putea să dureze ani.

În ciuda nesiguranței și a stresului cu care se confruntă întreg sectorul financiar în prezent, băncile au ocazia să iasă mai puternice și mai capabile să răspundă rapid la nevoile în continuă evoluție ale clienților.

Într-un sondaj recent realizat de către un Fintech din Marea Britanie, din peste 100 participanți din industrie, 92% au fost de acord că pandemia va conduce la o cerere mai mare de canale digitale, existând în viitor un potențial de transformare a modelelor de achiziții și servicii pentru clienți. Ca urmare, 78% din respondenți au preconizat că instituțiile financiare își vor spori investițiile în inovație și transformare digitală în următorii doi ani. De fapt, epoca tehnologiei financiare a luat naștere în mod similar, în urma crizei creditelor.

Încă există un număr de necunoscute legate de modul în care pandemia va afecta serviciile financiare. Există deja un consens cu privire la adoptarea sporită a tehnologiei digitale în toate segmentele, precum și la nevoia ca băncile să furnizeze instrumente care să le permită clienților să tranzacționeze în mod mai simplu, mai sigur și mai rapid, limitând la maxim deplasările în sucursale și schimbul documentelor fizice.

Chiar dacă ar putea suna oportunist în acest moment, băncile care sunt capabile să atragă și să mențină clienți noi fără deplasarea acestora în sucursale, să gestioneze în mod eficient conturile clienților, să vândă și să aprobe credite într-o manieră complet digitală, acele bănci vor fi într-o poziție mai stabilă după terminarea acestei crizei. Oportunitatea pentru cei care se mișcă repede există, iar datele indică faptul că doar puțini din jucătorii bancari aflați pe piața din România au în acest moment astfel de instrumente implementate. Asseco SEE deține în portofoliu o soluție dedicată activităților online, prin care banca își poate păstra aproape clienții în ciuda distanțării sociale impuse, dar poate să și extindă în același timp portofoliul de clienți persoane fizice și juridice. Cu ajutorul platformei Digital Origination, banca pune la dispoziția clienților o gamă variată de produse și servicii financiare, accesibile de la distanță. Digital Origination oferă clienților băncii control și o experiență digitală intuitivă, utilizând într-o manieră integrată capabilități video pentru validarea documentelor sau pentru interacțiune cu consultantul bancar. Pentru echipele băncii implicate în deschiderea de conturi pentru clienți noi, în vânzarea de carduri de debit/credit sau în aprobarea de credite de orice natură, Digital Origination este instrumentul la care apelează pentru automatizarea procesele interne, eficientizarea muncii de analiză și profilare a clienților, administrarea facilă a documentației fiecărei solicitări, asigurând totodată conformitatea cu politicile de cunoaștere a clientelei, de identificare și cuantificare a riscului de credit, de semnătură electronică. Soluția are capabilitatea de a lega o relație cu un nou client în mai puțin de 9 minute, având la bază un motor de luare a deciziilor care nu mai implică factorul uman, reducând astfel riscul de erori. Vânzările digitale sunt optimizate prin postarea produselor și serviciilor bancare într-un catalog pus la dispoziția consumatorilor, procesele tehnice uzuale fiind automatizate.

Pentru majoritatea băncilor, transformarea digitală a fost până acum o prioritate pe termen mediu sau lung. În paralel cu rezolvarea problemelor urgente generate pe fondul pandemiei, observăm că băncile care doresc să rămână relevante pentru piață și pentru clienți își accelerează procesele de transformare digitală prin luarea de măsuri imediate care să răspundă urgent nevoilor actuale și viitoare ale clienților. Efectele distanțării sociale vor schimba comportamentul consumatorilor de servicii financiare definitiv chiar și după încheierea crizei. Aceștia vor rămâne fideli partenerilor bancari ce le pot pune la dispoziție canale digitale pentru înrolare, deschiderea unui cont sau aprobarea unui credit. Digital Origination, dezvoltată de Asseco SEE, adresează punctual nevoia de automatizare a acestor procese și de eliminare a birocrației inutile, direcție accelerată acum de nevoile în continuă schimbare ale clienților, dar și de alte instituții publice sau private care au implementat rapid mijloace digitale pentru interacțiune cu cetățenii. Dincolo de angajamente contractuale, relațiile de afaceri se bazează pe încredere și responsabilitate, iar adoptarea de instrumente digitale în beneficiul clienților și angajaților reprezintă un gest de considerație și protecție a tuturor părților implicate, în contextul unei interacțiuni directe limitate. Considerăm că instituțiile financiare care vor acționa imediat pentru a veni în întâmpinarea clienților cu astfel de instrumente și vor fructifica oportunitățile de inovație, acelea se vor afla într-o poziție mai puternică la ieșirea din această perioadă dificilă, a declarat Alina Enache, Sales Manager Banking Business Unit, Asseco SEE.

Domenii: IT

SC INTELIPR SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →