Vrei să deschizi un magazin? Iată de ce ai nevoie

Publicat pe 16 Martie 2020
Vrei să deschizi o mică afacere, cum ar fi un magazin de haine sau unul alimentar? La prima vedere, organizarea unei unități în care să comercializezi diferite produse sau mărfuri poate părea un lucru simplu, dar în realitate este vorba de o provocare uriașă.

Chiar dacă ai stofă de negustor, nu este de ajuns pentru a desfășura o activitate economică ce aduce profituri bune. Startul în business este foarte important, așa că descoperă mai departe de ce ai nevoie pentru o investiție de succes.

Un plan general al magazinului

Încă de la început trebuie să realizezi un plan general cu privire la magazinul pe care intenționezi să-l deschizi pentru ca toate elementele sale să ofere un mod adecvat de organizare, funcționare, depozitare, etalare și comercializare a mărfurilor. Cu alte cuvinte, contează foarte mult tipul și imaginea unității, pentru că acestea vor atrage clientela.

Stabilește care va fi profilul magazinului – alimentară, librărie, papetărie, magazin de haine, încălțăminte, decorațiuni sau materiale de construcții, ce se cere pe piață și cum te poți adapta tendințelor în domeniu. Mai mult, încearcă să vizualizezi cum va arăta magazinul tău și ce stil de amenajare vei aborda pentru a reflecta cât mai bine domeniul de activitate ales.  

Spațiu comercial

Locația magazinului este cea care determină reușita afacerii. Încearcă să testezi cât mai obiectiv zona în care dorești să deschizi o unitate comercială, formează-ți o opinie despre interacțiunile trecătorilor, vârsta și veniturile acestora, care este ora de vârf sau dacă există un trafic pietonal intens. De exemplu, dacă alegi să deschizi un magazin cu articole pentru copii, nu face asta într-o parte a orașului cu locuitori preponderent vârstnici. În plus, dacă vorbim de o unitate cu accesorii de lux, nu lua în calcul o clădire inestetică. O chirie mică pentru spațiu nu înseamnă că ai găsit locul potrivit, ci trebuie să cunoști cu adevărat dimensiunea optimă a activității tale.

Capital

Chiar dacă ai putea crede că pornirea unui magazin nu presupune o investiție atât de mare, află că prăvălia ta trebuie să aibă un stil propriu și să surprindă clienții. Iar pentru acest lucru ai nevoie de obiecte de calitate precum mobilier, corpuri de iluminat, decorațiuni sau echipamente moderne. Orice afacere presupune o investiție și, chiar dacă este vorba de un magazin alimentar sau unul cu ceasuri de lux, ai nevoie de mai mult decât marfă, personal, recondiționarea spațiului ori plata unui avans pentru chirie. Business-ul tău trebuie să fie atractiv, așa că modul în care sunt văruiți pereții, cum este decorat magazinul, felul în care sunt prezentate produsele, curățenia, amplitudinea și confortul îi vor face pe clienți să îți calce pragul mai des. Iar pentru toate acestea ai nevoie de un flux de lichidități.

Mobilier specific

Locul de expunere a mărfii are o importanță majoră pentru succesul magazinului. Așadar, nu trebuie să îți lipsească elementele specifice de mobilier precum vitrine, insule și rafturi cu ajutorul cărora să poți organiza produsele foarte ușor. Trebuie să știi că un stender și câteva bucăți de pal nu sunt de ajuns pentru ca mărfurile tale să fie prezentate într-un mod atractiv. Ca eforturile tale să dea roade, ia în considerare criteriile de bază pentru orice comerciant, respectiv să oferi marfa potrivită, expusă în locul potrivit, într-un moment adecvat, în cantități optime și la prețuri foarte bune.

Echipamente fiscale

În orice afacere din retail, accentul cade pe interacțiunea dintre comerciant și consumatorul final. Prin urmare, ai nevoie de echipamente moderne care să faciliteze legătura cu clienții și să îți eficientizeze activitatea. O casă de marcat portabilă se adaptează perfect tendințelor actuale, la fel și POS-ul pentru plata cu cardul, cititorul pentru coduri de bare sau sertarul cu bani. Practic, ai nevoie ca tranzacțiile să fie securizate, să ușurezi munca salariaților, iar clienții să aștepte cât mai puțin pentru a achita produsele cumpărate.

Angajați

O altă modalitate esențială pentru a oferi oamenilor o experiență plăcută în magazinul tău este să angajezi persoanele potrivite. Vânzătorii au și ei un rol deosebit în magazin, trebuie să fie pozitivi, energici, zâmbitori și empatici, astfel încât să determine clienții să achiziționeze produsele comercializate.

 

Ca viitor antreprenor, trebuie să te pregătești foarte bine dacă îți dorești să obții rezultate optime. Deschiderea unui magazin, la fel ca orice alt tip de afacere, necesită răbdare, un plan de acțiune și investiții în echipamentele potrivite, însă toate eforturile merită în final, mai ales dacă vei obține și un profit mulțumitor.

Domenii: Afaceri

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!