Vrei să slăbești sănătos? Iată câteva sfaturi utile

Publicat pe 30 Ianuarie 2020
Atunci când vine vorba despre slăbit, multe persoane se bazează strict pe diverse diete. Specialiștii în domeniu sunt de părere că, pe termen lung, acestea nu sunt o soluție eficientă. În plus, regimurilor alimentare presupun renunțarea la unele mâncăruri preferate și includ numeroase restricții, pe care probabil nu ai fi mereu dispus să le respecți.

Multe diete dau într-adevăr rezultate vizibile după un timp, însă în momentul în care decizi să renunți la regimul impus, este foarte posibil să revină destul de repede kilogramele pe care ai reușit să le dai jos. De aceea, medicii sunt de părere că dietele sunt doar o soluție temporară.

Așadar, cum poți slăbi sănătos și, mai ales, cum te poți menține ulterior în formă? Descoperă în continuare câteva sfaturi utile.

Stabilirea obiectivelor

Este important să îți calculezi indicele de masă corporală (IMC). Acest prim pas te va ajuta să determini exact câte kilograme ar trebui să slăbești, astfel încât să reduci riscul apariției unor probleme de sănătate. Totodată, este recomandat să-ți stabilești obiective pe termen scurt, pentru că acestea sunt mult mai ușor de atins și te pot ajuta să-ți atingi obiectivele pe termen lung.

Micșorarea porțiilor de mâncare

În general, oamenii mănâncă tot ce au în farfurie, iar dacă porția este generoasă, atunci cu siguranță consumă mai mult decât ar trebui. Poți încerca să micșorezi cantitatea de mâncare la o singură masă. De exemplu, o porție corectă de friptură cu garnitură înseamnă 150-160 de grame de carne și o garnitură de cel mult 200 de grame.

Folosind acest reper, îți va fi mai ușor să controlezi cantitatea de mâncare pe care o servești la o singură masă, iar acest lucru este important în special la masa de seară. Cu un minim de efort, rezultatele pot începe să se vadă relativ repede.

Renunțarea la zahăr, sare și grăsimi saturate

Alimentele bogate în grăsimi, zahăr ori sare au în general foarte multe calorii. Pentru a nu renunța la micile plăceri, poți să le înlocuiești cu opțiuni mai sănătoase. Între mese poți consuma legume, cereale, iar zahărul poate fi înlocuit cu xilitol - un îndulcitor natural, care poate fi adăugat în orice tip de mâncare. În momentul în care simți că îți este foame pe parcursul zilei, poți consuma gustări sănătoase, care să-ți ofere senzația de sațietate un timp mai îndelungat.

Stabilirea unui program de antrenament

Indiferent de regimul alimentar ales, fără activități fizice regulate nu vei ajunge probabil la rezultatul pe care ți-l dorești. Alimentația și sportul sunt la fel de importante nu doar pentru a slăbi, ci și pentru a avea o viață sănătoasă, echilibrată. Practic, o dietă sănătoasă și exercițiile fizice se completează una pe cealaltă, fiecare dintre ele având importanța și scopul său.

Odată ce te obișnuiești să faci alegeri sănătoase în privința mâncării și integrezi sportul în rutina zilnică, rezultatele nu vor întârzia să apară. Poți să pierzi în greutate, iar în același timp vei avea un tonus mai bun.

În concluzie, slăbitul nu trebuie să se bazeze pe urmarea unei diete stricte. Dacă vei alege un stil de viață mai sănătos din toate punctele de vedere, vei începe să observi schimbarea în scurt timp.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →